Am fost astăzi la un eveniment BenefitOnline.ro, o platformă care permite companiilor să-și fidelizeze angajații. Practic le oferă o posibilitate de a oferi angajaților beneficii personalizabile, în funcție de dorințele fiecăruia. Au prezentat și un studiu privind preferințele din 2018.

Principalele beneficii extrasalariale pentru care angajații români au optat anul trecut sunt tichetele de masă, cardurile și tichetele cadou, decontarea transportului, tichetele de vacanță şi pensiile private. Companiilor le convin genul ăsta de suplimente pentru că au beneficii fiscale folosind aceste mecanisme.

Dacă în 2017 angajatorii au cheltuit peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile pe care angajații și le-au ales accesând BenefitOnline.ro, cea mai mare platformă online de beneficii extrasalariale din România, în 2018 companiile au alocat în acest scop 114 milioane de lei. În același timp, numărul de angajați care au utilizat anul trecut platforma BenefitOnline.ro a ajuns la 103.000. Suma medie acordată lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaților în 2018 a fost de 355 de lei, de la 320 de lei cu un an înainte, reprezentând o creștere de 11%.

Din totalul beneficiilor tranzacționate prin platforma BenefitOnline.ro, tichetele de masă, beneficii din categoria celor deductibile, se situează pe primul loc. Aproximativ 59% din bugete au fost direcționate de angajați către acestea. Valoarea medie lunară per tranzacție în cazul tichetelor de masă a fost de 207 lei. Alături de tichetele de masă, și voucherele de vacanță beneficiază de același regim fiscal: taxe 0% pentru angajatori și doar 10% impozit pe venit pentru angajați. De asemenea, cadourile și tichetele cadou oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și sunt scutite de la plata taxelor și impozitelor atunci când sunt acordate la ocazii speciale prevăzute de lege (ex: Paști, Crăciun, 8 Martie, 1 Iunie).

Abonamentele la rețele și clinici medicale private, asigurările de sănătate și pensiile facultative din pilonul 3 mai beneficiază de exceptare de la plată a tuturor taxelor, atât pentru angajatori, cât și pentru angajați, în limita a 400 euro/an. Training-urile profesionale și decontarea abonamentelor pentru transport sunt cheltuieli deductibile pentru companii.

Cea mai accesată ofertă specială a fost din categoria Fitness & sport – abonamentul World Class, cu o valoare medie per tranzacție de 332 de lei.

Cel mai scump beneficiu accesat în 2018 în platforma BenefitOnline.ro a fost înregistrat în categoria Sănătate – un pachet de servicii stomatologice redus cu 30% față de prețul inițial, în valoare de 24.000 de lei, plătit cu bani personali, la care clientul a făcut o economie de aproape 10.000 de lei. Cu un an în urmă, cel mai scump beneficiu accesat a fost un pachet de naștere la un furnizor de servicii medicale în valoare de 4.950 de lei.

Generația din care fac parte angajații este un alt factor care determină opțiuni diferite în alegerea beneficiilor. Baby Boomers și angajații din Generația X au optat preponderent pentru vacanțe în România (tichete de vacanță), pensii private și cursuri profesionale. Reprezentanții Generației Y și-au ales beneficii precum cadouri, transport, sport, cursuri profesionale și telecom & electroIT. Cei mai tineri angajați, din Generația Z, au optat mai ales pentru cadouri, sport și telecom & electroIT.

Anul trecut, platforma BenefitOnline.ro a fost utilizată de Baby Boomers (n. 1945-1960) în proporție de 2,2%, reprezentanți ai Generației X (n. 1961 – 1980) – 16,7% , Generației Y (n. 1981- 1995) – 68,8%, Generației Z (n. după 1995) – 12,2%.