Serviciul de muzică Spotify este disponibil oficial în România începânde de azi. Dacă pînă acum foloseam Deeper, Zonga sau Google Play Music, cel mai popular serviciu din US are speranțe mari să cucerească noua generație. Lansarea fusese anunțată de Manafu, care a avut parte și de niște hateri care ziceau că se înșală.

Spotify în România

Am stat de vorbă înainte de lansarea oficială cu oficialii companiei. E adevărat, lansarea Spotify se anunțase din toamna anului trecut, dar a fost amânată de mai multe ori. Au rămas probleme tehnice și chestiuni legale care au durat mai mult să fie rezolvate.

Licențele au fost obținute complet și au durat doar testele de funcționare și speră să rezolve tot rapid.

Spotify este activ în alte 7 țări din Europa de Est și acum au ales să vină și în România. Procedurile au fost similare, dar fiind multe probleme legale a durat mai mult pentru a avea un serviciu activ în modul corect.

Atât case de discuri cât și organisme de drepturi de autor, discuțiile fiind la nivel local pentru că Spotify avea deja acorduri globale cu jucătorii majori.

Serviciul este în limba engleză și plata va fi în euro. Nu au un contract cu operatorii telecom, dar nici nu exclud așa ceva pentru că au colaborări cu unii dintre ei în alte țări. Subt disponibile pe Spotify milioane de playlist-uri și sunt liste create de fani sau liste create de AI pe baza experiențelor anterioare.

La fel au creat Discover Weekly în care algoritmul sugerează muzică pe baza preferințelor utilizatorului, sugerează piese noi, relativ similare. „Vrem să fim peste tot unde există o boxă”, spun oficialii companiei. Au dat exemplu PlayStation, unde sunt prezenți pe platforma online pentru a asculta muzica favorită când joci.

Spotify Connect arată rapid pe ce device-uri poți rula muzica favorită. Compania promovează artiștii locali și le oferă acces special la toate datele analytics pentru a vedea câți fani au, ce se ascultă mai mult și să îi ajute sa devină mai cunoscuți în lume. Acces la 160 de milioane de utilizatori. Cam 71 de milioane de plătitori pe lună.

Există și un serviciu de shopping, se pot vinde tricouri sau bilete la concerte, au evenimente locale din muzică și multe altele. Spotify are și o agenție locală prin care brandurile pot avea reclame in serviciul online de muzică.

Spotify este disponibil și gratuit, susținut prin reclame (video și audio). Accesul este deschis la 35 de milioane de piese. Lansat în 2008, Spotify a plătit 8 miliarde de euro către industria muzicală, ei rețin 30% din încasări și 70% merg spre casele de producție muzicală.

Acces nelimitat fără reclame în Spotify premium, offline mode și calitate audio superioară. Prețul pentru varianta premium Spotify în România este de 4.99 euro pe lună.

Se poate testa 30 de zile inițial, iar apoi se plătește. Dar se poate folosi și gratuit.