Telekom Romania a anunțat astăzi rezultate financiare foarte bune pentru perioada ianuarie-martie 2020, cu creștere aproape pe toată linia. Oficialii companiei au ținut să comenteze rezultatele în cadrul unui eveniment online pe Zoom.

telekom ro press conference

Este al cincilea eveniment online organizat de companie de la începerea carantinei în România. Miroslav Majoros spune că rezultatele ar fi putut fi mai bune. De asemenea, ultima parte a lunii martie a fost afectată de carantina impusă din cauza Covid-19. Compania continuă să opereze normal, rețelele sunt operaționale, angajații sunt sănătoși. Doar magazinele din Mall-uri sunt închise în continuare. Angajații lucrează de acasă și totul s-a desfășurat normal.

Sigur că a existat un impact din cauza crizei, încă din prima parte a lunii martie. Dar compania a fost activă, s-a adaptat rapid. A avut timp să se pregătească pentru trimestrul al doilea. Iar al doilea trimestru al anului (aprilie-iunie) va fi afectat, alături de economia României și cea mondială de criza creată de Covid-19. Economia națională a scăzut cu 6% și în Europa sunt studii privind scăderi de până la 8 procente. La acest moment nu este necesară concedierea angajaților.

Pentru a se pregăti pentru trimestrul al doilea, Telekom a redus costurile operaționale și a pregătit și alte măsuri. Față de trimestrul unu din 2019 costurile au scăzut cu peste 5 procente. Se va continua cu măsuri similare pentru a reduce costurile și în trimestrul al doilea. Numărul angajaţilor a scăzut cu 17% de la an la an şi a ajuns la 4.923 la finalul T1 2020. rin externalizarea activităţilor de producţie TV, Telekom Romania a implementat cu succes un nou pas în îmbunătăţirea costului structural şi transformarea organizaţională, planificând mai multe optimizări pentru restul anului și pe alte segmente.

Ar fi important ca Guvernul să ajute companiile impactate direct de criză, cei cu restaurante, hoteluri, în general sectorul Horeca. Cei din telecom sau utilități sunt mai puțin afectați la ora actuală. Devine esențial ca autoritățile centrale sau locale să aibă sisteme digitale cu care să poată interacționa cu cetățenii mai ales în situații de criză. Trebuie realizată urgent digitalizarea administrației.

Rezultate oficiale conform raportului

Pe primul trimestru din 2020, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, veniturile consolidate Telekom au crescut la 237,1 milioane de euro, o creștere de 9,5 procente. În același timp, EBITDA ajustată după IFRS16 a crescut cu 31,5% până la 33,8 milioane de euro.

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 125,8 mil. € în primul trimestru al anului 2020, înregistrând o creștere de 23,9 procente. Este datorată mai ales segmentului ICT al companiei, care a avut un salt de peste 100% şi de segmentul wholesale care a crescut cu 31%. Veniturile din retail pe segmentul fix au înregistrat o ușoară scădere, de 2,2%, cauzată de declinul continuu al serviciului tradițional de telefonie fixă, care a fost doar parţial compensat de creșterea veniturilor din internet fix.

Veniturile din internet fix au crescut cu 11,8% an/an, la valoarea de 18 mil. € în T1 2020, datorită creşterii venitului mediu per utilizator (ARPU), care a putut astfel compensa scăderea bazei de clienţi.

Veniturile din servicii TV au rămas stabile, cu o bază de 1,3 mil. de abonaţi, în scădere comparativ cu T1 2019, în special pe segmentul DTH (satelit), în procesul transferului către noua tehnologie IPTV. În cadrul orientării către tehnologiile moderne de televiziune, Telekom Romania a introdus un produs nou, Smart TV Stick cu rezultate foarte bune.

Numărul clienţilor serviciilor convergente fix-mobil (FMC) a continuat să crească pentru al optulea trimestru consecutiv, ajungând la 857.000 utilizatori, întărind şi mai mult poziţia de piaţă a companiei pe ofertele convergente fix-mobil.

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 3,8% comparativ cu T1 2019, la 73,3 milioane de euro. Scăderea a fost provocată de o reducere a tarifelor și a volumelor de interconectare în reţele mobile şi parţial de scăderea traficului generat de vizitatorii din afara ţării, ca efect al restricţiilor de călătorie impuse în urma Covid-19 în T1 2020. Baza de abonaţi ai serviciilor mobile, inclusiv FMS, a crescut cu 1,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,6 mil. de abonaţi.