Într-o nouă conferință online pe Zoom, oficialii Telekom Romania au prezentat o serie de studii privind noua realitate economică după pandemia Covid-19. Compania a lansat platforma Telekonomie.ro pe care va prezenta oferte menite să îți reducă facturile pe parcursul acestui an.

Ce spun studiile

Conform sondajului „Obiceiuri de consum telecom în timpul Covid19”*, realizat de ISRA Center pentru Telekom Romania în perioada 8-12 mai, pe un eșantion reprezentativ național de 1010 utilizatori ai serviciilor de telecomunicații, 89% dintre respondenți caută întotdeauna un preț cât mai mic când vine vorba de alegerea serviciilor de telecomunicații.

Sondajul a dezvăluit, de asemenea, că 82% dintre respondenți preferă să cumpere produse și servicii ale unor mărci de renume și 91% au indicat că vor încerca o nouă marcă pe care nu au mai folosit-o, dacă există o ofertă foarte atrăgătoare. În cele din urmă, și cel mai important rezultat al sondajului, 92% au declarat că ar dori să economisească mai mult la facturile de telecomunicații.

Aproape 400.000 de români și-au pierdut locul de muncă în perioada pandemiei, iar 1.5 milioane de români sunt în șomaj tehnic. Produsul intern brut va scădea cu aproximativ 6% anul acesta (14 miliarde de euro), va scădea consumul intern cu aproximativ 6,2 procente.

Studiu realizat de Kantar privind obiceiurile de consum ale românilor. Circa 61% sunt îngrijorați privind starea de sănătate, iar 78% sunt îngrijorați privind criza economică și situația financiară personală. Circa 56% dintre români spun acum că veniturile lor au scăzut, iar 40% spun că a rămas neschimbat. Aproximativ 36% dintre români spun că nu au economii pentru că nu își permit, 20% economisesc mai puțin acum, iar 15% spun că au început să cheltuiască din sumele economisite înainte de pandemie. Circa 62% dintre români sunt neliniștiți pentru următoarele 6 luni.

Schimbare de comportament: 80% spun că își vor reduce cheltuielile, iar 89% spun că totdeauna vor căuta cel mai mic preț. Cam 91% vor fi mai atenți la gestionarea veniturilor actuale, 92% vor să economisească la serviciile telecom.

Rețeaua Telekom a rezistat foarte bine în perioada pandemiei, pe fondul consumului crescut de date mobile. Ofertele lansate la început de an au fost foarte bine apreciate. Internetul a devenit serviciul de telecomunicații cel mai apreciat, mai mult decât telefonul sau SMS.

Circa 80% dintre cei care s-au portat la Telekom spun că au un preț mai bun și calitate mai bună decât la operatorul anterior. Acest lucru le permite să reducă cheltuielile.

Oferta nouă pentru portare

Începând de astăzi, persoanele fizice care își portează numerele în rețeaua mobilă Telekom pot beneficia de abonamentul Mobil 6, cu internet 4G nelimitat, minute și SMS-uri naționale nelimitate, cu 50% reducere în primele 12 luni, pentru care vor plăti 3 euro/lună (aproximativ 15 lei/lună), TVA inclus. După cele 12 luni, costul va fi de 6 euro/lună (aproximativ 30 lei/lună), TVA inclus.

De asemenea, persoanele care se vor porta în reţeaua mobilă Telekom vor putea opta și pentru achiziționarea unui telefon mobil în rate, fără dobândă și fără avans. Cei care aleg un telefon Samsung Galaxy A20e împreună cu abonamentul Mobil 6 vor plăti doar 8 euro/lună (aproximativ 40 lei/lună), TVA inclus, în primele 12 luni de la portare: 3 euro/lună pentru serviciile de telefonie mobilă și 5 euro/lună rata pentru telefon. Cei care vor alege telefonul Huawei P40 Lite E împreună cu abonamentul Mobil 6 vor plăti doar 9 euro/lună (circa 45 lei/lună), TVA inclus, în primele 12 luni de la portare: 3 euro/lună pentru abonament și 6 euro/lună pentru telefonul achiziționat.

Ofertele sunt disponibile în perioada 3 iunie – 31 iulie 2020, în cazul contractelor încheiate pe o perioadă de 24 de luni, și sunt adresate persoanelor fizice care își portează un număr în rețeaua mobilă a companiei și care au un serviciu fix de la Telekom Romania.