Am participat online la cea mai nouă ediție TechXpert Hub powered by George și am descoperit la prima mână toate noutățile aduse asistentului inteligent. De la lansare și până în prezent au fost adăugate peste 240 de funcționalități noi în aplicație. Pe mine, ca utilizator, m-a impresionat viteza cu care avansează și mi se pare că ține pasul cu evoluția fintech-urilor cu servicii similare. De fapt, George chiar este un produs fintech oferit de o bancă din România.

Noutăți pentru utilizatorii George

Una dintre cele mai așteptate noutăți pentru piața din România a fost integrarea cu Google Pay. Merge pe un telefon cu sistem de operare Android compatibil cu NFC, dacă ai instalată cea mai actuală versiune a aplicației. Selectezi Google Pay atunci când trebuie să alegi metoda de plată și urmezi pașii de pe ecran.

Reglementările europene au adus recent acces multibanking. Clienții își pot vizualiza toate conturile, inclusiv cele deținute la alte bănci. Dacă sunteți obișnuiți cu interfața George, totul devine acum mai ușor de gestionat.

Tot din aplicație a fost rezolvată problema cu actualizarea datelor. Acum există posibilitatea de a actualiza datele persoanele direct în aplicație, fără deplasări. Am tot văzut discuții despre deplasarea la bancă, mulți nu au timp, iar contextul actual face dificilă orice întâlnire în spațiu închis. Deci încă o problemă rezolvată.



Mai mult, veți putea obține un card de credit din George. Este de asemenea 100% online, direct în aplicație. Sau dacă nu vreți cardul de credit, dar aveți nevoie de bani, există și opțiunea “descoperit de cont”. O rezervă de bani disponibilă tot online.

Printre noutățile menționate se numără și plata anticipată a ratelor la un credit – din aplicație. Experiența devine astfel completă pentru cei care au credite. Cam 40% din creditele de nevoi personale din trimestrul întâi din 2021 au fost acordate 100% digital, în creștere cu peste 30% față de același trimestru al anului trecut.

George are acum peste 1,15 milioane de utilizatori activi, iar numărul de tranzacții în aplicație a crescut cu 70% în trimestrul întâi din 2021 față de aceeași perioadă din anul anterior.

Provocări pentru digitalizarea bancară

Băncile se află într-o competiție directă cu zona de fintech, iar asta a dus la evoluția procedurilor și a modului de operare în bănci, a explicat Madalina Popa, Financial Services Industry Director, Microsoft CEE. De la banking as a service până la procesele de AI, machine learning și cognitive services, care sunt utilizate pentru a preveni fraudele.

George a fost primul produs de tip fintech oferit de către o bancă din România, un lucru des întâlnit în străinătate, unde băncile își lansează propriile fintech. Aplicația oferă o experiență digitală end-to-end pentru orice potențial utilizator de servicii bancare.

Securitatea IT și colaborarea cu Bitdefender

Riscul amenințărilor de cybersecurity a crescut exponențial, iar metodele de acțiune s-au diversificat, a explicat Alexandru Bălan, director de cercetare Bitdefender. Contextul pandemic și noul mod de viață au fost foarte bine exploatate și monetizate de către cei din industria de cybercrime. Atacurile informatice de tip ransomware s-au înmulţit cu 400%. Atacurile informatice produc daune estimate la 3 miliarde de dolari pe an.

Astfel, companiile au nevoie de politici de securitate mai stricte. De la back-up-ul datelor la zero-trust security, un nou mod de securizare a rețelelor, care pleacă de la premisa că protecția trebuie oferită încă din zona de acces. În plus, este necesar pentru companii să investească în traininguri de securitate, prin care să le explice angajaților cum se expun la un risc crescut de atacuri cibernetice prin utilizarea echipamentelor profesionale în scopuri personale.

BCR și Bitdefender colaborează și direct în aplicația George. Utilizatorii pot găsi acolo o ofertă specială de achiziționare pentru licența Bitdefender.

Aplicația cu cel mai mare scor

George este aplicația bancară cu cel mai mare rating din România, în magazinele App Store și Google Play, iar 9 din 10 clienți folosesc varianta de mobil George. Asta ne demonstrează că George este cu adevărat primul banking inteligent cu care se identifică clienții.

În plus, ediția 2020 a raportului Excelența în Experiența Clientului (Customer Experience Excellence), realizat de KPMG, arată că BCR a înregistrat cea mai mare creștere pe zona de experiența pentru utilizatori. Au avut cea mai mare creștere a scorului Customer Experience Excellence (0,51%) comparativ cu 2019.

Pe viitor, George se va orienta spre zona de microîntreprinderi. În acest moment există peste 25.000 de clienți micro care au interacționat cu George. Împreună cu ei este îmbunătățită constant experiența din aplicație, care urmează să fie lansată oficial.