Facebook face o greșeală imensă cu noile schimbări de algoritm și o să plătească prețul în timp. După cum știți, deja au raportat un număr utilizatori în scădere și timp petrecut pe site în scădere. Repede, Mark a dat-o la întors că au redus din video-urile virale, dar în mod clar acest lucru nu se vede dacă intri zilnic pe Facebook, unde e plin de video și poze virale. Care n-au nicio importanță pentru utilizatori, cum o au întâmplările prietenilor, discuțiile despre știri și politică sau sport.

După părerea mea, Facebook a câștigat teren tocmai pentru că îmbina oarecum echilibrat informații de la prieteni, de la cunoscuți, dar și știri de ultimă oră, întâmplări, decizii politice, fapte bune sau fapte reprobabile într-un mix. Da, anul trecut cam așa era în News Feed. Mai vedeai o poză cu pisici și un clip cu happy birthday pentru bebe, dar în același timp aflai ce-au mai furat politicienii, ce autostradă se inaugurează în 2069 și întâmplări din trafic sau cu ANAF. Dar ultima actualizare de algoritm aduce o schimbare fundamentală care pe mine mă afectează negativ. Încerc să explic cu acest tabel de mai jos:

(!) Cel mai ieftin smartphone decent la review (!) Apasă play 😉

20172018
- conținut super-viral interesant, povești sau imagini, clipuri cu impact- mesaj de la prieteni
- știre sau eveniment- reclamă
- reclamă- please boost post, please, please!!!!!!
- știre comentată de cunoscuți- mesaj de acum 24 de ore pe care l-am văzut de trei ori
- întâmplare personală- reclamă
- reclamă- please boost post !!!
- poză / album de poze- mesaj la care am dat like deja !!! how stupid !
- link- reclamă
- etc- please boost post

Dai scroll și vezi aceleași și aceleași lucruri, vechi sau reclame, care nu au nicio importanță. Și închizi aplicația.

Practic, dacă anul trecut Facebook era relativ util și avea un conținut bogat, variat și informativ, anul acesta este 90% spam. Jur, văd un articol vechi, apoi reclamă, apoi please boost post, apoi un articol la care am dat like – deci am citit mesajul și am interacționat cu el. Apoi iar reclamă și iar boost post? Unde mai este utilitatea acestui serviciu?

Nu au învățat absolut nimic din crizele care i-au lovit pînă acum și cu adevărat nu le pasă decât de bani. Și sunt convinși că dacă fac acest spam imens milogindu-se să dai boost și dacă îți bagă pe gât reclame peste reclame, vei băga bani? Unde e logica, Mark?

Nici nu e de mirare că nu mai stau atât de mult pe Facebook. Mă mir că au lăsat opțiunea să vezi cele mai noi mesaje, dar cred că asta doar din cauză că au uitat de ea. Oricum, la câteva sute de prieteni deja devine inutilă și asta, pentru că sunt multe prostii inutile. Dar, măcar nu vezi știrile de ieri comentate iar.

Cred că Facebook va cunoaște în 2018 o nouă scădere. Pe măsură ce vor câștiga utilizatori noi, că unii sunt încă încântați de idee, în același ritm vor pierde clienții vechi. Iar acum strică și Instagram cu aceleași porcării. Îți arată și reclamă și bagă bani să dai boost, o să se plictisească lumea rapid.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!