România este a doua țară din Sud-Estul Europei ca număr de aplicații complete depuse la “Telekom Innovation Contest”, concursul de dezvoltare destinat tinerilor și studenților cu idei. Țara noastră este și pe locul al treila în privința numărului de echipe înscrise. Competiția se desfășoară în 34 de țări din întreaga lume și a avut ca termen limită pentru înscrieri data de 14 aprilie. În total, la nivel internațional, au fost înregistrate 447 de echipe cu aproximativ 200 de aplicații complete.
Sursa foto.
Competiția, cu premii consistente și oportunitatea de a dezvolta noi idei noi, este organizată de Deutsche Telekom Group, susținută de hub:raum, programul incubator al grupului: La nivel național competiția este coordonată Romtelecom și Cosmote. Cele mai multe aplicații au fost depuse în categoria „Future Media & Communication”, urmată de „Cloud-Based Productivity”, respectiv „Internet of Things”. Alte categorii disponibile au fost „Cyber Security”, „Reality Data” și „Smart Energy”. Echipele românești cu cele mai bune idei vor fi invitate la concursul național preliminar care se va desfășura în mai în București. Echipa câștigătoare din România va fi invitată la evenimentul „Champions’ Pitch” de la finalul lunii iunie din Cracovia, Polonia, eveniment care include un program de training pentru startup-uri, pe durata a patru zile. Mai mult, echipa câștigătoare va fi prezentă pe scenă la „Long Night of Startups” din data de 6 septembrie, în Berlin, unde sunt așteptați peste 6.000 de invitați. Recompensele includ investiții de până la 150.000 euro, participarea la programe internaționale destinate startup-urilor, pachete de servicii precum servere Amazon, dar și interacțiunea cu experți din cadrul grupului internațional.
Da, tara noastra este al treila la numarul de participanti inscrisi la aceasta operatiune. Cred ca dezvoltatorii romani au sanse foarte mari de a ataca deutche telekom, romanii au fost pasionati mereu de informatica, tehnologie informatie si telecomunicatii.
 
Este bine ca ne remarcam si cu lucruri pozitive. Poate nu ar strica sa se investeasca de catre statul roman in ceva advertoriale in presa internationala (Germania spre exemplu) in care sa se promoveze astfel de stiri, poate mai curatam din imaginea pe care ne-au facut-o compatrriotii.