Cercetătorii Eset au realizat un studiu pentru a încerca să descopere dacă Facebook sau Instagram folosesc microfonul de la smartphone. Concluziile nu sunt 100% științifice, iar eu rămân de aceeași părere cu 80% dintre cei care spun că se ascultă discuțiile.

Autorul studiului apreciază că, în general, este vorba de coincidențe, aparând reclame după profilul personal și datorită conversațiilor. Eu știu însă când am vorbit despre Dubrovnik și imediat ce am deschis Facebook afișa reclame la Dubrovnik, deci  nu pot să fiu de acord cu concluzia lui. Dar vă las cu experiența acestuia și detalii complete sunt pe blogul Eset.

Să discutăm despre volumul uriaș de date necesare pentru a asculta conversațiile noastre. La înregistrarea audio, vorbirea generală ar consuma aproximativ 115 megabyte pe oră. Să presupunem că, într-o zi obișnuită, suntem treji în medie aproximativ 15 ore (fără să luăm în considerare vorbitul în somn și gândurile interioare – deși ar fi interesant!).

ads

Cu toate acestea, nu vorbim pe întreaga durată a zilei, așa că putem lua în considerare doar un sfert din acest timp. Deci, putem face referire la 430 megabyte audio pe zi, de persoană. Există 800 de milioane de oameni pe Instagram, deci, dacă ar fi înregistrate conversațiile pentru fiecare utilizator în parte, ar trebui să se stocheze aproximativ 344 de petabytes (10 la puterea 15 bytes) de date pe zi. Pentru a pune lucrurile în perspectivă, în fiecare zi în întreaga lume se generează aproximativ 2.500 de petabytes (sau 2,5 exabytes; 10 la puterea 18 bytes) de date nou create. Ar putea platformele de socializare să proceseze, în realitate, o astfel de cantitate de date pe zi, chiar dacă ar fi comprimate?

Cea mai probabilă teorie este că rețelele social media nu ar fi capabile să facă față acestei cantități de date în fiecare zi, cu atât mai puțin să o examineze și să o folosească activ. Este mult mai ușor să analizezi date în alte moduri și să profilezi oamenii din date deja găsite online. O astfel de profilare include: vârsta (fie cea introdusă de către utilizator în platformă, fie una generată intuitiv de către un software), sexul, o analiză foto pentru a-ți determina interesele, citirea descrierilor de profil și hashtag-urilor din postări precum și a like-urile pe care le dăm – chiar și cantitatea de timp pe care o petrecem în fața unor postări cu care nu interacționăm.

Cum a decurs testul și concluziile sunt aici.