Libris, una dintre librăriile online din România, a înregistrat o cifră de afaceri de 38 de milioane de lei după primele 9 luni ale anului și estimează că va încheia 2019 cu o cifră de afaceri ce va depăși 55 milioane de lei. Black Friday și sărbătorile de iarnă generează în general 30-35% din cifra de afaceri.
În perioada ianuarie –septembrie 2019, Libris a înregistrat o creștere de peste 35% față de perioada similară a lui 2018, iar cele mai mari vânzări de carte s-au înregistrat la categoriile Carte în limba engleză (o creștere de 215% față de ianuarie-septembrie 2018), Beletristică – literatură universală (+140%) și Beletristică – autori români (75%). O dinamică deosebită s-a înregistrat și pe segmentul Carte pentru copii și Biografii/Jurnale/Memorii, unde creșterile au depășit 60-70% față de 2018. Cele mai multe comenzi s-au înregistrat în primele 9 luni ale anului în București, Timiș, Cluj, Iași și Brașov, iar numărul vânzărilor de pe mobil a depășit 50%, o creștere cu 10% față de 2018.
Pentru finalul anului, Libris estimează o creștere de peste 30% față de 2018, un motor important fiind perioada Black Friday – Crăciun. Astfel, anul acesta, Libris.ro a pregătit pentru 15 noiembrie reduceri până la 95%, timp de 24 de ore, la 99% din produsele de pe site. Au pregătit pentru Black Friday un stoc special de carte și și-au propus să expedieze toate comenzile intrate în data de 15 noiembrie în maximum 3 zile. Reducerile vor ajunge până la 95% pentru cărțile în limba română.
Au fost alocate servere speciale astfel încât traficul să nu fie îngreunat, indiferent de numărul de vizitatori, iar site-ul va dispune de asistență tehnică dedicată pe întreaga durată a campaniei. Anul trecut, Libris a înregistrat de Black Friday vânzări de 1,6 milioane de lei.