Freshful aniversează 3 ani și oferă reduceri pentru toate categoriile de produse disponibile în platformă. Peste 2,2 milioane de comenzi au fost livrate direct la domiciliul clienților. În topul celor mai comandate produse se află: apa plată, specialitățile internaționale și iaurtul simplu.
Trei ani de Freshful
Freshful aniversează trei ani de când a devenit un ajutor de nădejde pentru planificarea cumpărăturilor de zi cu zi. În acest timp, a livrat direct la ușile clienților peste 2,2 milioane de comenzi ajutându-i să economisească, în total, 509 ani. Cel mai loial client Freshful a plasat 780 de comenzi, câștigând echivalentul a aproximativ 65 de zile pe care le-ar fi petrecut la cumpărături și economisind aproximativ 28.000 lei datorită abonamentului Genius cu livrare gratuită și campaniilor promoționale.
Încă de la lansare, Freshful și-a asumat misiunea de a lua de pe umerii clienților grija cumpărăturilor, iar pentru a deveni un partener de încredere a investit constant în tehnologie, oferind o experiență din ce în ce mai bună, și în diversificarea gamei de produse disponibile în platformă. În prezent, Freshful livrează cumpărăturile de alimente proaspete în 47 de localități din Ilfov, în București și în Ploiești și a crescut numărul de comenzi plasate de clienți se apropie de 3 pe lună.
În 3 ani, Freshful a livrat aproape 18 milioane de litri de apă, cantitate suficientă pentru a umple 8 bazine olimpice și peste 5.500 de tone de fructe și legume
Pentru a livra produsele direct la domiciliul clienților, mașinile din flota Freshful, care au trei zone de temperatură controlată, au parcurs o distanță suficientă pentru a face ocolul Pământului de 384 de ori. Aproape nelipsită din comenzile clienților, cantitatea de apă livrată de Freshful echivalează cu cea care ar umple aproape 7,56 bazine olimpice, însă printre cele mai comandate de produse sunt și specialitățile internaționale, iaurtul simplu, mezelurile de porc feliate și fructele exotice. Sacoșele au fost îngreunate și de cele peste 2.500 de tone de fructe și 3.000 de tone de legume livrate de acasă.
Cea mai grea comandă pentru un singur client: 1.212 kg
Pe măsură ce clienții se obișnuiesc cu noul mod de a planifica cumpărăturile de alimente proaspete, se observă o creștere a valorii și a frecvenței. În prezent, clienții fideli plasează aproximativ 2,5 comenzi pe lună, cu o valoare medie de 350 de lei. Cele mai multe comenzi sunt livrate în București, în sectoarele 1,3 și 6, iar alături de alimente proaspete sunt la mare căutare și detergenții și produsele pentru îngrijirea casei, alături de produsele cosmetice.
Recordul pentru cea mai grea comandă este deținut de un client din sectorul 4 care a primit o comandă de 1.212 kg, iar podiumul este completat de o comandă a unui client din Mogoșoaia, cu 481 kg livrate, și de un client din sectorul 1, cu o comandă de 470 kg. Din punct de vedere valoric, în ultimul an, cea mai mare comandă a fost de 11.000 lei și a inclus produse din peste 12 categorii, cu produse precum detergenți, scutece, zahăr, ulei.
Momente cheie din evoluția Freshful
- 2022: lansarea secțiunii Save Me
Chiar din primul an de activitate, Freshful a introdus inițiativa care vizează reducerea risipei alimentare, lansând categoria Save Me care le permite clienților să comande produse care sunt mai aproape de termenul de expirare, la prețuri reduse. Datorită acestei secțiuni, de la lansare, clienții au salvat 330 de tone de alimente, economisind, în medie, 81 de lei pe comandă, beneficiind de o reducere de aproximativ 30% pentru produsele din această categorie. - 2023: secțiunea de rețete
Pentru a ajuta clienții să găsească inspirația pentru mesele lor, Freshful a lansat secțiunea de rețete, care acum depășește 500 de opțiuni. Multe dintre ele cuprind secretele unor bucătari apreciați, printre care și chef Radu Dumitrescu. Cea mai comandată rețetă din ultimul an este Fajitas de pui, iar alte rețete apreciate includ Toast cu avocado și brânză feta, Toast cu avocado și somon, Somon cu legume la cuptor și Spaghete carbonara. - 2024: piața cu Freshful, o piață mai simplă
Pentru a facilita accesul clienților la produse locale de la mici producători, Freshful a lansat conceptul „Piața cu Freshful”. Acesta reunește într-un singur loc produse autentice și de calitate, multe dintre ele făcute de cei peste 1.200 de mici producători parteneri, dintre care 45 s-au alăturat Freshful în ultimul an. Printre cele mai căutate produse din această categorie se numără Zacusca Răzvan Idicel, Ouă Eggcellent, Legume din Grădina Angelei și Tomahawk de la Carne și Sare.