Vodafone Business oferă companiilor soluții specializate de Internet of Things (IoT) pentru a avea succes în procesul de transformare digitală. Studiile arată că vor fi peste 40 de miliarde de dispozitive IoT conectate pînă în 2020. Iar Vodafone vă oferă soluții dedicate pe diverse verticale de business.

Găsiți toate soluțiile Vodafone IoT pe site-ul dedicat. Eu vă prezint mai jos câteva dintre ele, dar sunt în total opt tehnologii speciale, în special pentru retail, pentru a ajuta magazinele să atragă mai mulți clienți, să vândă mai mult și să aibă clienții mai mulțumiți.

Vodafone este un partener digital de încredere pentru companiile din România, oferind cel mai relevant portofoliu de soluții inteligente care răspund nevoilor specifice ale fiecărei industrii. Soluțiile sunt personalizabile pentru a oferi un sprijin adecvat companiilor, indiferent de dimensiunea acestora.

Vodafone Smart Counting

Cu ajutorul soluției Vodafone Smart Counting, retailerul poate ține evidența numărului de clienți care intră în magazinele sale. Pe lângă asta, are acces la diverse rapoarte și grafice pentru a vizualiza traficul în anumite perioade de timp. Este interesant de folosit și pentru a face diverse statistici, dar cred că utilitatea lui este mare împreună cu Heat Map, despre care vă scriu imediat.

Beneficiul principal stă în dimensionarea corespunzătoare a personalului din magazin în functie de traficul de clienți. Oamenii pot pleca dacă văd că stau prea mult și nu ajung să cumpere sau să vorbească cu un angajat. Evident, permite măsurarea eficienței campaniilor de marketing, dacă a crescut traficul când rulează acestea și așa mai departe. Oferă o experiență mai bună clientului prin scăderea timpului de așteptare.

Vodafone Heat Map permite localizarea zonelor de interes în care se opresc clienții și perioada petrecută în aceste zone (standuri promoționale, vitrine, zone de plasare a produselor, reclame, etc.). Astfel, se pot identifica zonele cu trafic intens și oferă sugestii despre reajustarea planului magazinului pentru o eficiență mai mare.

Vodafone Client Assist

O soluție interesantă dacă o folosiți în combinație cu serviciul WiFi și Mobile POS, despre care scriu mai jos. Prin Client Assist, cumpărătorul poate solicita prezența unui consilier de vânzări, printr-o apăsare de buton. Când clienții apasa butonul, angajații primesc o alertă pe brățara smart, iar responsabilul de zonă se îndreaptă rapid spre locul unde este nevoie de asistență.

Evident, clientul beneficiază de asistență rapidă din partea angajaților, primesc informații prompte în legătură cu produsele expuse la raft. Dacă aveți și serviciul Vodafone Wi-Fi clienții se pot conecta gratuit la internet și pot găsi informații, dar de asemenea pot fi mai mulțumiți.

Utilizarea Vodafone Mobile POS permite angajatului să încaseze direct de la client fără ca acesta să mai meargă la coada de la casă. Cel mai important este că are costuri minime, fără criterii de eligibilitate, fără cont nou la bancă, fără bătăi de cap.

Sunt mai multe astfel de soluții inteligente pentru retailerii interesați să facă viața clienților mai ușoară. Le puteți găsi pe toate pe site-ul Vodafone Business IoT.