Scandalul RCS RDS versus Discovery are la origine țigăneala operatorului cu Antenele, când grupul Intact solicita aceleași sume ca și Discovery pentru difuzare. Mă rog, acolo e și râca mai veche. Niciuna din părți nu are dreptate și am să vă explic imediat de ce. Discovery ia pe an circa 30 de milioane de euro (o grtămadă de bani) de la RCS RDS pentru drepturi difuzare. Operatorul trimite un comunicat în care spune că „nu mai poate tolera” aceste tarife. Dar nu plătește doar RCS, clienții plătesc abonament suplimentar pentru Discovery și vor canalele. Cine are dreptate?
RCS RDS vs. Discovery România
Eu sunt client RCS RDS din 1996 și faza e cam așa – în pachetul de bază era doar un canal Discovery și a trebuit să trec la unul premium care conținea vreo 4 canale. Ulterior s-a extins și au apărut mai multe, ceea ce, să recunoaștem e destul de exagerat. Oricum, acum s-au adăguat vreo 3 canale Digi similare, plus cele Viasat, N.G, canale de Food, Travel și tot așa.
Discovery au făcut o grămadă de bani pe spatele operatorilor și nu e normal să ceară din ce în ce mai mulți bani. Ar trebui să fie deschiși la negocieri și să câștige în continuare bani, nu să pună clientul la mijloc.
Sondaj
Tu cine crezi că are dreptate? Votează!
[poll id=”37″]
RCS RDS le cam minte când spune că „Nu putem accepta principiul: 1% doresc și 100% plătesc”, legată de audiențele Discovery. Eu știu că am plătit special un abonament mai scump pentru acces la canale, chiar dacă sunt între cei 1%. Deși am plătit, deja în grila mea nu mai găsesc Discovery World, care a fost înlocuit cu un post unguresc. De fapt, în ultimele 6 luni au făcut modificări în grilă peste noapte fără să anunțe sau să-i intereseze pachetele plătite. RCS RDS au demonstrat în nenumărate rânduri că nu le pasă de clienți.
Plus de asta, mizează pe lene. Am suportat o groază de mizerii pentru că trebuie să mergi pentru reziliere la mama naibii, doar la anumite ore și să stai la coadă aiurea pentru a scăpa de contract. Și nici atunci nu ești sigur că ai scăpat… Am câteva povești pe tema asta.
RCS RDS are dreptate la faza legată de costuri. Discovery cele aceleași prețuri de dinainte de criza economică, ba chiar înțeleg că le-a crescut, iar cursul valutar nu contează pentru că ei încasează doar în USD. În timp ce abonamentele se plătesc în lei. Ar sume de 2 ori mai mari ca în 2009, ceea ce, este aiurea, să recunoaștem.
Dar mi se pare aiurea să cheltui bani pentru a face trei canale concurente Discovery și să le bagi cu forța în grilă. Tipic românesc, tipic RCS RDS. Ca și faza cu știrile, făcute fix pentru a concura Antena 3.
În orice caz, ca o concluzie, scoaterea Discovery din grilă ar fi ultima greșeală pe care o poate face, pentru mine, RCS RDS. Voi găsi timp să mă duc la sediu și să fac 150 de cereri de reziliere și să scap. N-ajunge UPC în zonă, dar ajunge Romtelecom și va fi suficient.
Văd în continuare că RCS RDS au foarte mulți fani, oricum 99% plâng Discovery doar de complezență.
Discovery s-a prostit
Și pentru că am văzut imaginea asta de la Vali, da, trebuie să spun că Discovery are propria vină pentru că are 1% audiență și că au probleme cu clienții și cu operatorii. Discovery au urcat exclusiv pe spatele unor documentare extraordinare de călătorie, știință, tehnică, auto, food și apoi au făcut din astea un mix de 6 canale sau câte sunt pe care difuzează parțial conținut bun, parțial umplutură rotită de 100 de ori. Sunt documentare din 2005 urmate de unele noi-nouțe și exclusive. În loc de 1 canal sau două foarte bune, au făcut o salată de varză.
Nici nu veau să amintesc de TLC și de mizeriile alea cu nunți, minori la concursuri de frumusețe și altele. Plus alea gen tabloid, ce mai fac vedetele acasă sau cum urmăresc unii fantome. Mă rog, înțeleg psilogia și dorința de a face audiență, dar uite că nu a ieșit.
În plus, nu pot pricepe în veci cum poți da reclamă la detergenți pe Discovery sau la abonamente de telefonie cu minute incluse. Parcă erau canale pentru oameni care gândesc 🙂
În fine, ego mare în ambele companii, era logic să se ajungă aici.
Cam cu cat ti-a cresut tie salariu din ’96?
Aha, dar Discovery ar trebui sa coste la fel.
 
Nu înțeleg de ce te iei de mine, asta am scris și eu. 🙂
 
Veche poveste romaneasca. Contentul trebuie sa fie ieftin sau gratis si sa profite niste smecherasi de el. Nu prea merge asa…. Contentul Discovery are un pret. La fel ca orice serviciu sau produs din lume. Dispuna cu RDS nu este legata de pret la fel cum de pret nu a fost legata nici disputa cu Antenele.
Daca la Antele putea a basism aici pute a ungur smecher.Si-a facut omul nostru 2 canale de documentare, trebuie sa arate ca are audienta pe platforma sa pentru a atrage clienti de reclama. Cum sa faci asta ? Scoti orice alt canal de documentare din grila ! Simplu ! Politica de Harghita facuta la romanasi prosti.
 
Cat timp programele Discovery au fost platite separat in pachet Extra motivatia „ca a crescut dolarul si de-aia platim prea mult” pica. Daca cele doua (in curand trei, dupa cum se spune) canale Digi fac parte din pachetul de baza nu vad de ce RDS si-ar dinamita singur o sursa (hai sa zicem modesta) de venit – cea provenita din Extra. ca banuiesc ca daca veneau cu bani de acasa pentru a intretine pachetul extra ar fi crescut pretul acestui pachet. Ca Discovery baga reclame la sampon si cartele prepay e decizia de marketing a postului si a celor care platesc spatiul de reclama (adresarea unui esantion gresit de audienta). Poate fi eventual problema mea ca platitor voluntar de pachet Extra daca cele x posturi Discovery redifuzeaza aceleasi documentare pe care le plimba de pe un canal pe altul. Nu stiu care sunt termenii contractului RDS-RCS/Discovery Romania, insa nu vad decat doua scenarii:
1. Pret fix pentru redifuzare. Asta presupune ca e in interesul RDS-RCS sa extinda baza de platitori pentru a diminua impactul pretului asupra abonamentului individual si a-si asigura un profit propriu. Daca e asa banuiesc ca baza de clienti platitori s-a extins din 2008 incoace (extinderea retelei CATV si DTH), deci impactul per abonat (in dolari) ar trebui sa se fi diminuat, nu sa fi crescut. Cat timp RDS-RCS isi sapa singur baza de clienti prin modificari unilaterale ale grilei de programe, RDS-RCS nu isi face treaba-sau mai bine are un management de …… toata jena. Oricum, Discovery Channel RO (aflat in baza) e doar unul dintre posturi. Putea fi mutat in Extra odata cu aparitia posturilor Digi si pretul pachetului sa fie aliniat la realitate. Insa tambalaul nu s-a facut pe pachetul extra (cu toate ca RDS invoca ca Discovery RO ar fi refuzat crearea unui pachet distinct, pachet practic existent cat timp Extra contine 80% canalele Discovery), ci a fost atacat canalul din baza
2. Pret per abonat. Asta ar fi un motiv mai plauzibil decat cel anterior, insa iar ar fi putut fi rezolvata prin granularizarea ofertei (ca o paranteza, eu astept sa bage in pachet distinct GigaTV, OTV, DDTV, samd, ca sa am la ce renunta) si spargerea pretului abonamentului in segmente distincte.
De remarcat ca in ambele variante solutia e cam aceiasi: crearea unui pachet distinct, in care profitul sa fie impartit intre cablist si ofertantul de continut. Daca se vrea. Daca insa intentia nu are nici un fel de legatura cu partea pecuniara ci doar cu promovarea canalelor proprii (care deja difuzeaza reluari la greu-OK, BBC e un gigant al documentarelor, nu neg calitatea continutului), situatie mult mai plauzibila, atunci Oliver are dreptate: e o tehnica mizerabila prin care milioanele de abonati RCS-RDS sunt folositi ca masa de manevra si element de presiune.
 
dai in ***** de idoti ordinari si incopetenti RDS un kkt nici partea tehnica , nici asistenta nu e ok. eu am renuntat la rds din motivul ca scot si baga pe gat ce canale vor si daca ii intrebi dc au scos spun pur si simplu nu se mai difuzeza da dc nu iti zic zic ca nu stiu. plus cand ai o problema cu netu sau televiziunea si suni la ei unii sunt incapabili sa te ajute si fac inasa fel sa crezi ca e vina ta. ca si la net de exemplu e firewalu devina e windousu e virus e antivirusu e pcu. Mam certat cu ei in nenumarate randuri mai bine zis m-am tiganit. Mia ajuns am trecut la upc e mai scump cu ceva da isi merita banii plus ti se explica frumos la upc si spune cand au ei o problema ce problema au si cam in cat timp se rezolva. La rds zice ca in cel mai scurt timp si nu zice ce problema au plus am fost sunat de dansii ca am avut de 2 ori ceva virusi stiam ca am si ma lua la 11 metrii ca nu mai imi furnizeza servicii ca infectez pe altii si am zis ca am sa rezolv ei au zis sa rezolv urgent. In schimb la upc am avut o data o infectie de genu si au spus frumos si am spus ca am sa rezolv repde nu au inceput sa urla ca astia de la rds. a inca o chestie la rds eu trebuia sa beneficiez de digi mobil gratis si de 3 ori am mers la sediu pana mi-a dat ca tot imi spunea ca nu acest tip de abonament ca oferta nue valbila si am zis da uitativa pe site ce scrie si ultima data am rezolvat ca am sunat de fata cu ei la departamentu relatii clienti din bucuresti.idioti. sfatu meu renuntati la RDS si treceti la UPC sau alte firme eu nici romtelecom nu recomand… am avut si la ei demult abonament si mau lasat cun gust amar nu mai detaliez ca fac romane aici. scuzati daca am facut greseli in scriere da sunt obosit si nu ma puteam abtine sa nu zic oful
 
Tu vrei servicii la preturile din 2000 dar salariul la nivel European.
Fa o comparatie, ca RDS sa iti furnizeze tie ceva trebuie sa plateasca angajati, la salarii Europene.
Deci ce spui tu ca au marit pretul acuma fata de cel din 2000, fa o comparatie si la salariul minim ( mediu ) din Romania – ce era in 2000 si ce e in 2012.
Si vezi daca RDS a marit pretul cu acelasi procent.
Si aceeasi comparatie poti sa o faci si fata de pretul la paine, lapte,oua, motorina, benzina, curent, gaz, curve si alte celea.
Sporuri …
Eu nu tin cu RDS dar cand vad unii ca spun: vai inainte ce preturi erau …. urmeaza maine sa spui ca ce bine era pe timpul lui Ceausescu cand aveai loc de munca stabil …
 
cei de la RCS mint de ingheata apele. Nu mai vor canalele Discovery pentru simplul fapt ca nu vor competitie. O sa scoate si cele 2 canale Eurosport, o sa scoata si HBO, urmeaza canalele celor de la Turner, Disney si pe urma mai vedem. asta o stiu de la un prieten care lucreaza la ei. La ce bani zic ei ca plateau pentru Discovery, nu poti sa mergi cu abonamente de 20 de lei! Am fost abonat RCS dar dupa nenumarate probleme am trecut la UPC – astia nu au canalele lor de sport dar macar sunt brici. Pute un pic pe la RCS – nici Discovery nu stiu daca sunt usa de biserica, cert e ca mie imi suna a cenzura + monopol. Intrebare de 10: daca se unesc canalele scoase si se pun pe promovare cu UPC si Romtelecom – cred ca se pot stoarce de 15 milioane de euro pe an – oare o sa „fure” cateva sute de mii de clienti de la RCS? pai daca merge treaba dupa 1 an, nu se baga sa cumpere si ei licente de sport? ma intreb si eu…