Scandalul RCS RDS versus Discovery are la origine țigăneala operatorului cu Antenele, când grupul Intact solicita aceleași sume ca și Discovery pentru difuzare. Mă rog, acolo e și râca mai veche. Niciuna din părți nu are dreptate și am să vă explic imediat de ce. Discovery ia pe an circa 30 de milioane de euro (o grtămadă de bani) de la RCS RDS pentru drepturi  difuzare. Operatorul trimite un comunicat în care spune că “nu mai poate tolera” aceste tarife. Dar nu plătește doar RCS, clienții plătesc abonament suplimentar pentru Discovery și vor canalele. Cine are dreptate? 

RCS RDS vs Discovery
RCS RDS vs Discovery

RCS RDS vs. Discovery România

Eu sunt client RCS RDS din 1996 și faza e cam așa – în pachetul de bază era doar un canal Discovery și a trebuit să trec la unul premium care conținea vreo 4 canale. Ulterior s-a extins și au apărut mai multe, ceea ce, să recunoaștem e destul de exagerat. Oricum, acum s-au adăguat vreo 3 canale Digi similare, plus cele Viasat, N.G, canale de Food, Travel și tot așa.
Discovery au făcut o grămadă de bani pe spatele operatorilor și nu e normal să ceară din ce în ce mai mulți bani. Ar trebui să fie deschiși la negocieri și să câștige în continuare bani, nu să pună clientul la mijloc.

Sondaj

Tu cine crezi că are dreptate? Votează!

Ce zici, cine are dreptate?

REZULTATELE

Loading ... Loading ...

RCS RDS le cam minte când spune că “Nu putem accepta principiul: 1% doresc și 100% plătesc”, legată de audiențele Discovery. Eu știu că am plătit special un abonament mai scump pentru acces la canale, chiar dacă sunt între cei 1%. Deși am plătit, deja în grila mea nu mai găsesc Discovery World, care a fost înlocuit cu un post unguresc. De fapt, în ultimele 6 luni au făcut modificări în grilă peste noapte fără să anunțe sau să-i intereseze pachetele plătite. RCS RDS au demonstrat în nenumărate rânduri că nu le pasă de clienți.
Plus de asta, mizează pe lene. Am suportat o groază de mizerii pentru că trebuie să mergi pentru reziliere la mama naibii, doar la anumite ore și să stai la coadă aiurea pentru a scăpa de contract. Și nici atunci nu ești sigur că ai scăpat… Am câteva povești pe tema asta.
RCS RDS are dreptate la faza legată de costuri. Discovery cele aceleași prețuri de dinainte de criza economică, ba chiar înțeleg că le-a crescut, iar cursul valutar nu contează pentru că ei încasează doar în USD. În timp ce abonamentele se plătesc în lei. Ar sume de 2 ori mai mari ca în 2009, ceea ce, este aiurea, să recunoaștem.
Dar mi se pare aiurea să cheltui bani pentru a face trei canale concurente Discovery și să le bagi cu forța în grilă. Tipic românesc, tipic RCS RDS. Ca și faza cu știrile, făcute fix pentru a concura Antena 3.
În orice caz, ca o concluzie, scoaterea Discovery din grilă ar fi ultima greșeală pe care o poate face, pentru mine, RCS RDS. Voi găsi timp să mă duc la sediu și să fac 150 de cereri de reziliere și să scap. N-ajunge UPC în zonă, dar ajunge Romtelecom și va fi suficient.
Văd în continuare că RCS RDS au foarte mulți fani, oricum 99% plâng Discovery doar de complezență.

Discovery s-a prostit

Și pentru că am văzut imaginea asta de la Vali, da, trebuie să spun că Discovery are propria vină pentru că are 1% audiență și că au probleme cu clienții și cu operatorii. Discovery au urcat exclusiv pe spatele unor documentare extraordinare de călătorie, știință, tehnică, auto, food și apoi au făcut din astea un mix de 6 canale sau câte sunt pe care difuzează parțial conținut bun, parțial umplutură rotită de 100 de ori. Sunt documentare din 2005 urmate de unele noi-nouțe și exclusive. În loc de 1 canal sau două foarte bune, au făcut o salată de varză.
Nici nu veau să amintesc de TLC și de mizeriile alea cu nunți, minori la concursuri de frumusețe și altele. Plus alea gen tabloid, ce mai fac vedetele acasă sau cum urmăresc unii fantome. Mă rog, înțeleg psilogia și dorința de a face audiență, dar uite că nu a ieșit.
În plus, nu pot pricepe în veci cum poți da reclamă la detergenți pe Discovery sau la abonamente de telefonie cu minute incluse. Parcă erau canale pentru oameni care gândesc 🙂
În fine, ego mare în ambele companii, era logic să se ajungă aici.

Dragomir (OLD)

Contul vechi (my old account).

Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Pot fi contactat pe email [email protected] și telefon 0769.066.003.
Apasă cu încredere: