După ce am aflat ieri planurile Deutsche Telekom pentru 5G, astăzi am fost la standul lor pentru a descoperi tehnologia 5G și scenariile de utilizare prin aplicații AR / VR și jocuri video.

Tehnologia 5G pentru jocuri

Știm deja că noua tehnologie va avea un impact masiv asupra vieților noastre prin implementările Internet of Things, Smart City, transformările la locul de muncă, mașini autonome și așa mai departe. Dar 5G va influența și industria divertismentului, iar segmentul de jocuri va cunoaște noi evoluții.

Am văzut un proiect dezvoltat de Niantic (creatorii Pokemon Go), în parteneriat cu Samsung, Deutsche Telekom și MobiledgeX, un joc intitulat Codename: Neon. Pe scurt, este un joc de tipul laser tag, doar că totul se întâmplă în Realitatea Augmentată (AR). Practic, jucătorii folosesc telefoanele pentru a „scana” împrejurimile, urmărind diverse indicații pentru a obține arme sau muniție, iar dacă descoperi alt jucător, poți să îl ataci cu rachete, nu se pot feri de proiectile, dar dacă au rachete, pot bloca racheta cu propriul lor proiectil. Este un pic complicat de explicat, dar în fond este simplu de jucat. Iar oamenii aleargă într-un spațiu similar arenei de laser tag. Dar se poate juca și în parc și oriunde, iar jucătorii chiar trebuie să alerge ca să câștige.

Optimizarea jocurilor este posibilă datorită latențelor mici oferite de 5G, dar și noului concept Edge Computing, propus de grupul Deutsche Telekom. Pentru că transferul datelor în cloud era lent înainte și uneori procesarea dura mult, conceptul de Edge Computing mută Cloud-ul mai aproape de utilizator. Edge Computing presupune instalarea de servere de pocesare mai aproape de utilizatori, iar 5G va facilita transportul datelor către aceste centre, astfel că procesarea și răspunsul devin posibile în timp real.

Experiențele AR și VR vor avea de câștigat și ele pe măsură ce tehnologia evoluează. Vom vorbi tot mai mult despre experiențe imersive, în care utilizatorul este în centrul unui film, unui joc, unui meci. De la AR și VR a pornit ideea unui „social VR”, unde utilizatorii conectați sunt transformați în avatare digitale, iar într-un univers creat special pot interacționa indiferent de distanțele reale dintre ei. Aici am folosit casca VR și controller pentru a interacționa cu ceilalți participanți.

Am văzut acolo și CityTree, un concept interesant pentru viitorul antenelor 5G. Dispozitivul este de fapt un adevărat „filtru de aer natural”, este acoperit de mușchi, care poate filtra aerul poluat. Poate fi amplasat în orașe și poate avea diverse utilizări. Sub mușchi se află o instalație de ventilare, care trage aerul, îl filtrează și îl evacuează curat pe partea opusă.

De asemenea, cadrul poate fi folosit în orașe ca suport pentru viitoarele antene 5G, astfel ca integrarea în mobilierul urban să fie naturală.

Am văzut mai multe aplicații legate de 5G și demonstrații de utilizare a tehnologiei. Vă las cu galeria de mai jos să le descoperiți și voi.