Urmpăresc iar anul acesta competiția de start-up-uri Changeneers, cu proiecte care ne pot schimba în bine viața. Astăzi au anunțat finaliștii din 2020, din peste 90 de soluții înscrise.

Changeneers 2020

Finaliștii Changeneers 2020

În cea de-a treia ediție a competiției Changeneers, program dezvoltat de Impact Hub Bucharest și Samsung România, 15 echipe au fost selectate să participe în finala competiției ce va avea loc pe data de 25 iunie:

  • I FEEL IT – seturi de figurine tangibile menite să faciliteze procesul de învățare al copiilor cu deficiențe de vedere care printr-o aplicație mobilă pot spune povești cu ajutorul descrierilor în limbaj braille și coduri QR (odată scanate în aplicație spun povestea acelei figurine).
  • Univrse EduVR Platform – o clasă virtuală în care materia este predată într-un mediu 360 sau VR, accesibilă de pe telefon, laptop, dar și cu ochelari VR.
  • Venomia – soluție completă pentru automatizarea, gestionarea și digitalizarea proceselor dintr-o stupină.
  • AeroponixRobotics – sistem de tip aeroponie (sistem de crescut plante pe verticală) care reduce cu 85 % consumul de apă din agricultură, iar plantele cresc cu 45% mai repede într-un mediu controlat.
  • Harta Reciclării – prima platformă națională, interactivă, care permite identificarea și localizarea punctelor de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile din România, oferind utilizatorilor și posibilitatea de a contribui la baza de date a hărții, prin adăugarea de noi puncte de colectare selectivă.
  • CasePlease – soluție prin care turiștii pot să își depoziteze bagajele pentru câteva ore în locuri precum cafenele, hoteluri etc. și să exploreze liniștiți orașul.
  • Theatrum – aplicație care pune la dispoziție toate informațiile necesare pentru planificarea unei seri la teatru: spectacole, actori, regizori, teatre și calendarul evenimentelor.
  • Over24h – platformă care ajută familiile să-și restabilească stabilitatea financiară, să economisească, să își gestioneze bugetul familiei și să dobândească educație financiară solidă.
  • I’m Fine – sistem care îi ajută pe cei cu tulburări mintale să primească soluții personalizate și să lucreze cu terapeuții potriviți printr-o aplicație mobilă conectată cu o platformă web pentru psihoterapeuți.
  • ZenParking – aplicație care ajută șoferii să își rezerve locul de parcare înainte să meargă într-o zonă aglomerată printr-un dispozitiv, montat pe locul de parcare.
  • Momsi.app – aplicație socială pentru mame, bazată pe proximitate, nevoi și interese comune.
  • CardioMedive – dispozitiv cardio medical care poate colecta și analiza mai multe semne vitale, afișând datele colectate medicului. Datele sunt colectate și analizate printr-un algoritm de AI, urmând a fi transmise sub formă de alerte când algoritmul a detectat un eveniment și putând fi integrat ușor într-o platformă de telemedicină.
  • GoPack – aplicație mobilă ce servește ca o platformă de comunicare pentru persoanele care vor să trimită un pachet și cele care circulă între orașe.
  • Cutia Țăranului – platformă care oferă acces la hrană bună și locală, punând în legătură orășenii cu producătorii locali care fac livrarea la ușa familiilor.
  • Smart Disinfection System – sistem care ajută la dezinfectarea persoanelor, dar și a echipamentelor prin intermediul unor module printate 3d și folosind materiale ce pot fi procurate de la orice magazin de bricolaj.

Criteriile de selecție au vizat impactul pe care îl poate avea soluția propusă, strategia de marketing și atragere a clienților, fezabilitatea operațională și financiară, capacitatea echipei de a îmbunătăți și dezvolta soluția, precum și elementul inovator adus de tehnologie.

Calendarul programului:

  • Programul Changeneers va continua cu o serie de workshop-uri și training-uri sub forma unui bootcamp (23-24 aprilie), webinarii de suport (30 aprilie, 15 mai, 29 mai) și întâlniri de review board (8 mai, 12 iunie).
  • Bootcamp-ul va presupune 2 zile de pregătire a echipelor selectate pentru finală prin sesiuni de mentorat care să-i ajute pe finaliști să-și definească modelul de business, să-și dezvolte și evalueze produsul și să-și îmbunătățească abilitățile de susținere a unui pitch.
  • Echipele selectate vor lua parte și la o serie de webinarii de suport cu mentori și consultanți de business și întâlniri de Review board cu membrii juriului care vor oferi recomandări și sugestii pentru a-i sprijini în dezvoltarea soluției.
  • Pe 25 iunie va avea loc marea finală în care echipele selectate vor susține prezentarea soluției și progresul înregistrat în fața juriului și a publicului.