Ați băgat bani grei în SEO? E bine, pentru că Google tocmai a schimbat iar algoritmul de căutare. Hummingbird a început să fie implementat de luna trecută, dar abia acum au comunicat pe tema asta. Conform oficialilor companiei, este cea mai mare schimbare din ultimii trei ani, așa că vă puteți aștepta la modificări importante. 

Google search timeline

Sursa foto.

Este adevărat, spun ei, unii nu observă schimbări semnificative, nu au simțit nici la ultimul mare update din 2010. Dar există atât site-uri cât și utilizatori care remarcă schimbările. Eu personal cred că Google găsește din ce în ce mai puțin acele informații sau site-uri care ne interesează. Și de asemenea cred că aceste schimbări îi afectează cel mai mult pe cei din zona de ecommerce, unde dependența de Google este maximă.

Experții Google spun că noul algoritm are ca scop central oferirea de rezultate mai relevante la “căutările complexe”, iar zona de informare/documentare pe net este mai bine organizată. Oficialii Google spun că este prea devreme pentru a estima impactul Hummingbird.

Vor fi actualizate și aplicațiile mobile, în următoarea perioadă.