Google lansează un program de finanțare a proiectelor caritabile din România și alte țări din această zonă a Europei. Competiția Google Impact Challenge dedicată țărilor din Europa Centrală și de Est (CEE), care urmărește să susțină alfabetizarea digitală și incluziunea economică. Google va distribui 2 milioane de euro în granturi către organizații selectate din România și alte zece țări din regiunea CEE, pentru susținerea unor proiectelor caritabile.
Finanțare pentru proiecte responsabile
Tehnologia a fost colacul de salvare pentru multe dintre afacerile și comunitățile europene în timpul pandemiei: de la a-i ajuta pe oameni să găsească informații medicale, la achiziția online de alimente și a găsi noi metode de a fi în contact cu colegii, partenerii de afaceri și cei dragi. Acest lucru a evidențiat nevoia de a crea un viitor digital accesibil tuturor, în mod special la debutul redresării economice.
Prin competiția Impact Challenge derulată de Google.org („brațul” caritabil al lui Google), Google își propune să sprijine aceste obiective prin proiecte de responsabilitate. Sunt căutate inițiative care să ajute la redresarea economiei, având în centru conceptul de incluziune socială. Proiectele caritabile care vor fi finanțate trebuie să aibă ca scop educația pentru creșterea gradului de digitalizare și crearea de oportunități economice. Valoarea fiecărui grant va fi între 50.000 euro și 250.000 euro, suma totală a acestor fiind de 2 milioane de euro.
Pentru obținerea granturilor, organizații non/pro-profit și instituții academice din România pot aplica pe pagina proiectului (g.co/ceechallenge) până la data de 1 martie 2021. Proiectele trebuie să fie caritabile, de orice mărime și orice nivel de maturitate – poate fi o idee nouă sau una care funcționează deja și are nevoie de resurse pentru extindere. Organizațiile care aplică trebuie să fie din una din următoarele țări: România, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia și Slovenia. Proiectele alese pentru finanțare vor fi selectate de Google, cu sprijinul INCO Group și a unui grup de experți.
„Cred că astfel de inițiative pot reduce decalajul la nivelul abilităților digitale și online, care s-a mărit odată cu pandemia. Oportunități egale la piața muncii pentru toată populația sunt esențiale într-o societate sănătoasă. De aceea Google este implicat în susținerea educației în domeniul digital încă din 2016 prin lansarea Atelierului Digital. Proiectul Google.org Impact Challenge este un nou pas important în susținerea pregătirii digitale la nivelul grupurilor dezavantajate”, a declarat Elisabeta Moraru, country manager Google România.
În 2020, prin programele derulate în România, Google a sprijinit 39.000 de persoane în dezvoltarea abilităților digitale sau trecerea la o carieră în domeniul digital. La nivelul întregii regiunii CEE, aproximativ 250.000 de persoane au primit astfel de pregătire prin programele derulate de Google anul trecut. Google.org a acordat granturi pentru proiecte caritabile în valoare de 300.000 euro în România în 2020, în timp ce suma pentru toată zona centrală și de Est a Europei s-a ridicat la peste 1,5 milioane de euro.
Mai multe detalii despre proiectul Google.org Impact Challenge pentru Europa Centrală și de Est și formularul de aplicare pot fi găsite pe pagina dedicată.