Este adevărat: Parlamentul European a decis că mașinile noi cu motoare cu combustie internă sunt interzise la vânzare din 2035. Cu alte cuvinte, producătorii auto vor fi obligați să vândă doar electrice sau mașini pe hidrogen. Însă piața second hand va merge mai departe.


Sursa foto: https://ro.depositphotos.com/

Motoarele termice se vând doar second hand

Parlamentul European a aprobat miercuri un proiect legislativ ce interzice din anul 2035 comercializarea vehiculelor noi care emit CO2. Eurodeputații s-au manifestat față de proiect cu 339 de voturi “pentru”, 249 de voturi “împotrivă” și 24 de abțineri. Concret, măsură, care face parte din pachetul legislativ „Pregătiți pentru 55 în 2030”, prevede noi norme în privință standardelor de performanta privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele și camionetele noi.

Până în 2035 se dorește reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030 pentru autoturisme și cu 50% pentru camionete, iar până în 2035 ținta este de reducere cu 100% a emisiilor fata de anul 2021 și atingerea neutralității climatice până în anul 2050.

Parlamentul European vă începe negocierile cu statele membre (Consiliul UE).

Încă din 2021, Comisia a prezentat o propunere legislativă de revizuire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și vehiculele utilitare ușoare noi. Propunerea urmărește să contribuie la obiectivele climatice ale UE pentru 2030 și 2050, să aducă beneficii cetățenilor prin introducerea pe scară largă a vehiculelor cu emisii zero, precum și să stimuleze inovarea în domeniul tehnologiilor cu emisii zero.

Noile propuneri includ:

  • eliminarea mecanismului de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii scăzute, deoarece nu își mai servește scopul inițial;
  • un raport al Comisiei privind progresul către o mobilitate rutieră cu emisii zero până la sfârșitul anului 2025 și ulterior anual, care să acopere impactul asupra consumatorilor și ocupării forței de munca, nivelul de utilizare a energiei regenerabile, precum și informații despre piață de autovehicule second-hand;
  • reducerea treptata a plafonului pentru eco-inovare, în conformitate cu obiectivele mai stricte propuse (limita existenta de 7g CO2/km ar trebui să rămână până în 2024, urmata de 5g din 2025, 4g din 2027 și 2g până la sfârșitul lui 2034);
  • un raport al Comisiei, până la sfârșitul anului 2023, care detaliază necesitatea unei finanțări direcționate pentru a asigura o tranziție justa în sectorul auto, pentru a atenua ocuparea forței de munca și alte impacturi economice negative;
  • o metodologie comuna a UE, până în 2023, pentru evaluarea ciclului complet de viață al emisiilor de CO2 ale mașinilor și camionetelor introduse pe piață UE, precum și pentru combustibilii și energia consumate de aceste vehicule.

Sursa: Risco.ro