Flanco și-a prezentat azi rezultatele financiare, venituri totale anul trecut de 917 milioane de lei, cu o creștere de 18% comparat cu 2015. Dragoș Sârbu, CEO al Flanco Retail a amintit evenimentele de anul trecut care au influențat vânzările, de la alegerea lui Trump și refendumul pentru Brexit, pînă la Jocurile olimpice.

Black Friday rămâne cel mai important eveniment de shopping al anului, atât în online, cât și offline. Cresc vânzările de electronice și electrocasnice, dar pe telecom și IT rămân deocamdată probleme. Anul trecut s-au vândut 1,4 milioane de televizoare, dar foarte mult pe zona entry-level. Față de 1 milion în 2015.

S-au vândut 1,1 milioane de mașini de spălat și frigidere, față de 900.000 în 2015. Crește mult pe zona de încorporabile, frigidere no-frost, gătit bio.

Zona IT a scăzut cu 12%, aproape toate segmentele, singura categorie cu evoluție pozitivă fiind gaming. Valoric a urcat cu 50%, pe console circa 100%.

Flanco a deschis anul trecut 25 de magazine noi, investițiile totale fiind de 14.3 milioane de lei. Pe zona de electronice mici creșterea a fost de 20%. Pe zona de smartphone-uri s-au vândut 3,5 milioane de unități, față de 3,2 milioane anul anterior.

Continuă dezvoltarea de branduri proprii, program de fidelizare a clienților, au ajuns la un milion de clienți în baza de date. Au lansat anul trecut suport 23 de ore din 24. Flanco a deschis anul trecut și un proiect pilot CSR, susțin șase centre after-school din mediul rural și vor să ajungă anul acesta la 20 de centre.

În continuare, între 90 și 99% dintre vânzări la nivel mondial se fac în offline, spune Antonela Ciucașu, directorul de marketing Flanco. Într-adevăr, consumatorul se informează tot mai mult online și pe bloguri. Dar majoritatea achizițiilor sunt offline, spune oficialul Flanco.

La electrocasnice și electronice, peste 50% dintre cumpărători se informează întâi online. Crește procentul și la mașini sau jocuri și jucării, peste 40%. Cel mai slab procent este la fashion, sub 10% se informează online.

Pentru 2017 Flanco mizează pe creștere de 5% pînă la 960 de milioane de lei. Vor continua să deschidă magazine, dar vor și închide locații neprofitabile. Doar 8 milioane de lei investiții în 2017.