Start-up-ul românesc SmartBill, în care au investit fondurile Catalyst și Gecad, a vândut 50% din acțiuni către grupul norvegian Visma, evaluat la peste 8 miliarde de euro. Fondatorii, Ioana Hasan, Radu Hasan și Mircea Căpățînă, păstrează controlul, ocupându-se în continuare de dezvoltarea afacerii.
Oficialii celor două companii nu au confirmat valoarea tranzacției. SmartBill și-a multiplicat de 5 ori business-ul în ultimii 4 ani, cu creșteri anuale de 50%, fiind liderul pieței de soluții financiar-contabile din România. Atragerea în acționariat a Visma va facilita menținerea ritmului accelerat de creștere și dezvoltarea ecosistemului SmartBill, menit să îmbunătățească activitatea IMM-urilor din România.
Această tranzacție este și o confirmare a faptului că misiunea noastră de a deveni primul ecosistem software pt IMM-uri din România este pe punctul de a se îndeplini, dar și că soluțiile noastre de facturare, gestiune și contabilitate în cloud sunt la nivelul pe care ni-l dorim. Nu în ultimul rând, aș vrea sa mulțumesc și clienților noștri, fără ei nu am fi ajuns aici. Avem o mulțime de surprize plăcute pentru ei în viitorul apropiat, e momentul perfect pentru a fi parte din ecosistemul SmartBill” – ne spune Radu Hasan, Co-Founder & CEO, despre tranzacție și despre planurile de viitor ale SmartBill.
Această nouă achiziție este în concordanță cu strategia Visma de a produce și livra cele mai bune soluții cloud pentru conducerea și gestiunea afacerilor mici și mijlocii, în Europa de nord și Europa centrala și de est. SmartBill este o suită de aplicații cloud de cea mai bună calitate, fiabilitate și ușurință în utilizare, exact lucrul pe care îl căuta Visma pentru piața românească.
SmartBill este primul ecosistem software de business din România, având ca principal obiectiv automatizarea proceselor, transferul de date, precum și emiterea de documente, eliminând astfel munca manuală, redundantă, de reintroducere de date în diverse sisteme. Un exemplu elocvent ar fi: informațiile unei comenzi dintr-un magazin online ajung până în balanța contabilă a ambelor părți, fără să mai fie introduse din nou, manual, în alte sisteme. În plus, procesarea de extrase bancare și de borderouri de la firmele de curierat duc automatizarea și mai departe. Scenariile pot fi numeroase și variate, SmartBill adresându-se oricărui tip de afacere.
Serviciile SmartBill sunt utilizate, în prezent, de peste 65.000 de clienti, de la PFA-uri, la companii mici si mijlocii, si pana la multinationale, din toate sectoarele de business, precum servicii și comert. Peste 2 milioane de documente sunt emise lunar prin intermediul platformei, iar valoarera acestora depășește 4 miliarde de euro pe an.
Tranzacția a fost asistată de firmele de avocatură RTPR & Allen & Overy și Wolf Theiss și este la acest moment în process de aprobare de către autoritățile române.