eMAG a reușit de Black Friday să depăsească valoarea produselor vândute anul trecut, dar ca număr se situează cam la același nivel cu 2016. Ziua de Black Friday a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG, iar în total s-au vândut 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei. eMAG estima inițial vânzări de 1,3 milioane de produse, 1,1 milioane viind cifra din 2016.
Valoarea produselor comandate anul trecut de Black Friday a fost de circa 300 de milioane de lei, creșterea fiind de 20%.
Principalele tendințe remarcate de Black Friday 2017 de oficialii companiei sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Smartphone-ul a devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste două treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare, a spus Tudor Manea, director general eMAG.
De asemenea, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Black Friday, ceea ce arată și un comportament mai informat al clienților – aceștia au fost interesați să își eficientizeze timpul de comandă. Salvarea datelor de card în contul de client a optimizat foarte mult timpul de comandă, jumătate din plățile online au fost efectuate astfel, iar experiența clientului a fost una foarte bună.
Plățile cu cardul: 30,7% dintre comenzi au fost plătite online cu un card bancar (în ediția din 2016 procentul plăților cu cardul a fost de 26%).
A treia tendință importantă este creșterea valorii medii comandate de clienți și orientarea clienților către produse din game superioare. Cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.
Creșterea evenimentului, organizat în mod tradițional de eMAG o singură zi pe an, a venit din atractivitatea gamei extinse, a promoțiilor și a dus la un numar de 100.000 de clienți noi care au comandat pentru prima dată online de la eMAG.
Ediția de anul acesta a Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Astfel, un număr dublu de selleri a listat oferte în Black Friday 2017, aproape 3.000 de firme partenere, care au vândut 258.000 de produse în valoare de peste 65 milioane lei.
Offtopic: din ce am observat eu foarte multe critici și reproșuri aduse eMAG se referă de fapt la parteneri din Marketplace. Oamenii comandă de acolo fără a face conexiunea dintre rubrica „vândut de” și site-ul pe care sunt. Toți 100% sunt convinși că au cumpărat de pe eMAG și că eMAG a crescut sau a scăzut prețuri.
Se poate si mai rau, lumea ma suna sa comande tablete sau telefoane dupa DigiPedia si incerc sa le explic ca nu vindem nimic si ca suntem un fel de ziar online. De multe ori nici nu stiu de pe ce site au luat numarul, zic ca au vazut anuntul pe internet. Asa ca uneori afilierea nu-ti aduce doar comisioane ci vine uneori si cu telefoane nedorite.
 
Am nimerit și eu niște băieți de-ăștia, erau convinși că sunt eu Service Samsung sau Apple și să le repar telefonul.
Unul chiar țipa că de ce nu am numărul de telefon afișat clar 😀
 
Astept un nou reportaj cu privire la asazisele oferte sau mai bine zis pe romaneste ‘tepele’ marca BlackFriday !
Sunt curios cate persoane vor da exemple.