Cei de la ING au transmis un comunicat oficial privind problemele de ieri. Nu am primit nimic, dar am făcut rost de comunicat de la Andrada.
Informația se confirmă din mai multe surse.
Citez:
Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever și neașteptat mai multe servere și sistemul de stocare a datelor.
Primele probleme au început să apară după oră 13.00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacții cu cardul, operațiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul ing.ro. În consecință, o mare parte din tranzacții nu au putut fi procesate și comunicarea cu clienții a fost întârziată .
Am activat de urgență procedurile și planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situații. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienți, management al produselor, comunicare și conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situației. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului.
Din cauza magnitudinii și complexității defecțiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activității prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuam regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigură deplină integritate a datelor, am efectuat o copie adițională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.
Cam asta a fost, doar un test care a reușit, adică a produs problemele unui caz real, nu a fost doar un test eșuat, cum se fac de cele mai multe ori. Se pare ca problema cu gazul Inergen este cunoscută specialiștilor, cu toate astea au vrut sa facă testul pînă la capăt.
Gazul Internet :))
 
LOL, autocorrect 🙂 Am scris pe mobil știrea.