Soluția de plată cu telefonul mobil SEQR, lansată săptămâna trecută de GarantiBank și compania suedeză Seamless, a trecut cu bine toate testele. Am folosit-o atât la Subway, la magazinul retail 4Family, dar și în Mall, la un magazin fashion. De fiecare dată sistemul a funcționat ușor, rapid, sigur – și am văzut de fiecare dată cu ușurință situația plăților, am văzut în aplicație chitanța pentru plata curentă și am văzut soldul contului.

Plata cu SEQR la magazin e foarte simpla
Plata cu SEQR la magazin e foarte simpla

Sunt deja înrolate deja zeci de magazine, fie că vorbim de retail, de magazine sport, modă sau restaurante și hoteluri. GarantiBank are o rețea extinsă de parteneri care utilizează POS-uri și mare parte din ei vor implementa această soluție. Principalul avantaj pentru comerciant este că SEQR reduce la jumătate comisioanele de tranzacție în comparație cu alte metode de plată. Pentru client, utilizarea aplicației este gratuită.

Prima oară am avut și eu emoții când am folosit SEQR. Deși folosesc toate soluțiile de plată online sau mobile de mai multă vreme, nu poți să nu ai emoții când testezi ceva nou. Dar aplicația este simplă și mai ales sigură; nu ai nimic dificil de făcut, doar scanezi un cod QR, apoi confirmi tranzacția introducând un cod PIN absolut banal. Mi se pare tare interesant faptul că există un singur cod QR care trebuie scanat și o singură tranzacție de făcut, nu ai bătăi de cap, nu trebuie să faci chestii complicate sau repetitive.

SEQR e simplu de utilizat la magazin
SEQR e simplu de utilizat la magazin

Este la fel de simplu ca alte modalități de plată, doar că mai sigur, deoarece nicio informație confidențială nu este salvată în telefon sau transmisă comerciantului. Toată comunicarea este criptată prin platforma de tranzacționare Seamless, care realizează circa 3,1 mld. tranzacții anuale în 30 de țări. Chiar dacă îți pierzi telefonul, sau este furat, nu vor putea utiliza aplicația SEQR în lipsa unui PIN. De altfel, terminalele smartphone este bine să le aveți protejate astfel încât un eventual hoț să nu ajungă nici măcar la meniu, darmite la aplicație.

Îmi place faptul că soluția dezvoltată de către Seamless și disponibilă prin GarantiBank funcționează și cu tehnologie NFC (near field communcations). Pe scurt, în loc să scanezi codul, doar atingi telefonul NFC de stand-ul pe care e codul și tranzacția începe la fel de rapid. Personal consider că plata prin NFC repezintă viitorul, iar codurile QR vor fi tot mai des folosite, mai ales în retail.

Terminalul smartphone va deveni cu adevărat un portofel personal. Îl ai mereu la îndemână și poți imediat să transferi bani, să plătești biletele la metrou sau autobuz, să plătești parcarea… De ce să nu fie folosit pînă la capăt – să plătești la benzinărie, la restaurat, la supermarket atunci când faci cumpărăturile… la cinematograf și așa mai departe.

Tehnologia evoluează rapid, iar vânzătorii au învățat deja că trebuie să ofere cumpărătorilor cât mai multe soluții de plată pentru a face vânzări cât mai mari. Iar asta cred că este un lucru bun: să poți plăti exact așa cum îți place ție.