Cu ocazia lansării noilor laptopuri Asus, am stat de vorbă la finalul evenimentului cu Vivien Lien, global head of marketing, Gaming Systems Business Group, Asus. Am vorbit despre istoria Republic of Gamers, despre seriile de produse pentru gaming, dar și despre ROG Phone și viitorul segmentului de smartphone.

vivien lien

Am început discuția cu povești despre istoria Republic of Gamers. Focusul constant pe zona de gaming a adus Asus în poziția de a căuta un brand dedicat, iar din 2006 au venit cu produse ROG. „Când discutam noul brand de gaming pentru Asus am luat în calcul toate numele posibile, chiar și denumiri precum Asus Gaming, Asus Gamer, dar am înțeles de la primele discuții că vrem un nume care să rezoneze cu pasionații de jocuri”, a povestit Vivien Lien. „Nu voiam un simplu nume de produs sau de serie de produse, ci un brand care să creeze o cultură de gaming. În al treilea rând, ne doream un nume care să fie și atractiv, dar să și cuprindă cât mai multe lucruri. Republic of Gamers a sunat astfel foarte bine, cuprinzător, care include orice tip de pasionat de jocuri”.

Asus a pornit la drum ca mare producător de plăci de bază. Din 1989 de la înființare au pornit la drum cu acest produs și au ajuns cel mai mare producător de plăci de bază la nivel mondial. Și în cazul ROG, primul produs din serie a fost, evident, o placă de bază dezvoltată pentru gameri. „La scurt timp după ce am lansat acea placă, Asus a început să producă și laptopuri. Iar apoi brandul ROG s-a dezvoltat în categorii și sub-categorii. Astfel că astăzi sunt zeci de produse, de la plăci de bază, plăci grafice, plăci de sunet, monitoare, periferice – tastaturi și mouși, dar și genți, mousepad-uri, laptopuri, desktop-uri, aproape orice produs, chiar și smartphone ROG”, a povestit ea.

Seria de produse ROG continuă să se extindă de la an la an. „Ne uităm mereu la gameri, profesioniști și amatori, ce nevoi au, ce produse caută, de-acolo ne tragem inspirația pentru produse”, spune Vivien. Cel mai bun exemplu este legat de monitoarele de gaming ROG. Înainte de a lansa categoria dedicată se știa că utilizatorii cumpără monitoare Asus pentru jocuri, dar au vrut să le ofere unele care să aibă performanțe mai bune pentru jocuri video. Astfel că au mers la principalii producători de panel-uri și au cerut specificații pentru jocuri video, iar apoi s-a lansat categoria de monitoare pentru jocuri video ROG. La fel și pe routere, de exemplu.

Dispozitivele ROG sunt pentru entuziaștii jocurilor video, pe de o parte cei care sunt atenți când se lansează un nou procesor sau o nouă placă video și le achiziționează printre primii, dar sunt și entuziaștii brandului, care cumpără orice produs nou cu brandul ROG. De asemenea, există cei care sunt convinși de reputația brandului, cei care se apucă de gaming sau vor să treacă la următorul nivel și aud de la prieteni de Republic of Gamers. Desigur, sunt profesioniștii care au nevoie de anumite configurații, sunt cei care au nevoie de putere de procesare, chiar dacă nu pentru jocuri video.

Diversitatea brandului se vede și în configurații. “Am făcut o analogie cu încălțările, dacă te duci la magazin să iei adidași, vei găsi bascheți, pantofi de alergare, teniși, cei pentru mers și așa mai departe… de ce să nu avem și pentru gameri o astfel de organizare?”, a explicat ea. Astfel sunt laptopuri pentru jocurile de tip shooter (FPS), dar și laptopuri pentru cei pasionați de MOBA (multiplayer online battle arena) sau alte tipuri de jocuri. Nevoile lor sunt oarecum diferite, nu totdeauna sunt la fel. Cele de pentru profesioniștii e-sports sunt diferite și așa mai departe.

În multe categorii în care este prezent brandul ROG este și lider la vânzări. Oamenii preferă să investească în produse de calitate, care rezistă mult în timă și sunt la fel de eficiente peste mai mulți ani. În România brandul ROG este pe primul loc la vânzările de laptopuri.

În privința ROG Phone, în primul rând a fost un produs foarte reușit, iar pasionații de jocuri au apreciat că este exact ceea ce au nevoie pentru jocurile mobile. Au fost foarte lăudate accesoriile, precum bateria externă, dock-ul special. În al doilea rând, pe termen lung, categoria de smartphone pentru gaming va fi una cu oportunități foarte bune pentru Asus, crede Vivien Lien.

„Legat de planurile de viitor pentru ROG, puteți conta pe faptul că veți afla ceva nou de la noi în fiecare an. Sub brandul ROG vor fi doar produse importante, care au sens pentru jucătorii pasionați, care au sens pentru consumatorii actuali ROG. Vă dau exemplu laptopurile Zephyrus, lansate acum doi ani. Atunci a fost un prim model, apoi în anii următori a fost unul sau maxim două modele în anii care au urmat. Însă am observat faptul că tot mai mulți oameni iubesc conceptul de laptop gaming foarte subțire și ușor, așa că este natural să le oferim acum mai multe opțiuni în această categorie. Acest lucru e valabil și pentru Mothership, a fost un singur produs inițial, G703 anul trecut, iar acum au dat o nouă interpretare sistemului care înlocuiește desktop-urile, a mai adăugat ea.