Am avut ocazia să testez Suzuki Across Plug-in Hybrid (PHEV), mașina croită după modelul RAV4 conform parteneriatului cu Toyota. Este o mașină robustă, puternică, foarte confortabilă și spațioasă, care rulează ca o limuzină, dar care poate trece peste orice obstacol, ca un tanc. Desigur, vine la prețul corespunzător.

Suzuki Across PHEV

Pro și contra Suzuki Across PHEV

Avantaje:

  • interior foarte spațios, atât pentru pasageri, cât și la bagaje;
  • scaune foarte confortabile și o banchetă comodă în spate;
  • spațiu mare pentru bagaje;
  • poate trage lejer rulote sau remorci;
  • drumurile neasfaltate nu vă fac probleme;

Dezavantaje:

  • mănâncă benzină dacă tragi de ea;
  • este greu de oprit datorită greutății;

Detalii tehnice Suzuki Across PHEV

Motor cu ardere: 2.5 litri, 185 cp
Motoare electrice: 182 & 54 cp
Putere combinată: 306 cp
Accelerație 0-100 km/h: 6 secunde
Viteză maximă: 180 km/h
Standard: Euro 6d
Baterie: 18.1 kWh
Autonomie electrică ideală: 75 km
Greutate: 1940 kg
Încărcătură maximă: 570 kg
Capacitate portbagaj: 490 l
Capacitate portbagaj cu bancheta pliată: 1600 l
Capacitate rezervor: 55 l
Greutate remorcă: 1500 kg
Garda la sol: 190 mm
Preț: 57.930 euro de listă / cu discount 49.600 euro cu tichete rabla

Dă nota ta înainte de a merge mai departe:

Acordă nota ta:
[Total: 4 Media: 4]

Impresii după testare

M-am împrietenit cu cei de la Suzuki, însă nu am avut ocazia să testez prea multe mașini. Testul vine după ce m-am lămurit că Vitara Mild Hybrid ar fi o mașină excelentă pentru mine. Suzuki Across PHEV este din altă clasă, mai mare, mai confortabilă, mai puternică.

Mașina vine într-o singură configurație (Luxus), nu are alte niveluri de echipare. Are un motor cu ardere internă de 2.5 litri pe benzină. Transmisie automată E-CVT, tracțiune integrală E-FOUR, iar apoi poți alege dintre șase culori diferite. Motorul clasic are 185 de cai, așa că au adăugat aici două motoare electrice, ridicând puterea la 306 cai și atinge 100 km/h în 6 secunde.

Scaunul șoferului și al pasagerului din dreapta par adevărate fotolii de gaming. Pielea sintetică arată excelent și pare să fie tipul rezistent, nu e genul care se tocește. Poziția înaltă este foarte comodă și oferă vizibilitate excelentă. Mi-a plăcut mult tableta integrată. Apare în specificații ca fiind de 7 inch, dar vă asigur că e mai mare. Am găsit pe alt site dimensiunea de 10,5 inch, mai aproape de realitate. Oricum arată excelent și este bine poziționat, nu trebuie să cobori privirea pentru a veda informația. Și este suficient de luminos, se vede foarte bine.

Chiar cu scaunele din față date la distanță, în spate rămâne loc suficient pentru toată familia. Bancheta este comodă și spațioasă, nu dai cu capul de tavan, nu dai cu genunchii în scaunele din față.

Iar când deschizi portbagajul, pare fără final. Cred că intră 6 geamantane uriașe unul peste altul. În orice caz, pare dublu față de portbagajul unei mașini normale.

Am apreciat de asemenea cutia automată, butoanele clasice la locul lor, opțiunile pentru confort și siguranță. Am folosit la greu la drumuri lungi cruise control cu radar. Detectează mașinile și viteza lor, astfel dacă intră cineva în față știe să încetinească. La fel, dacă trebuie să revii pe banda unu și este ceva mașină în față, încetinește să nu producă accident. Ai senzorii pentru unghiurile moarte, deci e foarte greu să te surprindă ceva. Dacă nu este niciun obstacol, mașina merge foarte eficient și păstrează viteza constantă cât timp poate. Consumul mediu mi-a ieșit undeva 6,2 – mi se pare ridicat pentru un hibrid plug-in. Dar este o mașină grea, are 2 tone care trebuie deplasate.

Iar vorbind despre greutate, aici este un punct dificil. Este greu de oprit. Mi s-a întâmplat să fie o trecere de pietoni nesemnalizată, era doar vopsea pe jos. Mașina din stânga a oprit văzând pietonii, eu nu vedeam de el nimic, dar am observat că încetinește și am redus viteza, apoi văzând trecerea am apăsat frâna mai tare – aveam 60 km/h și au scârțâit cauciucurile. Se simte că este masivă și puteți avea surprize dacă nu păstrați distanța față de mașinile din față.

Nu am ajuns la partea cu încărcat bateria. Cred că este una dintre oportunitățile, dar și problemele create de tehnologia actuală. Vestea bună este că poți merge și fără baterie. Da, are o autonomie de 75 de kilometri doar electric. Ideal ar fi, dacă stai la curte, pui panouri electrice și încarci bateria – apoi te plimbi prin oraș electric. La drumul mediu, motorul termic asigură putere și control, combini cele două sisteme și ar trebui să consume mai puțin. Dar dacă se termină, mergi fără. Este mai lentă mașina, nu mai are acel zvâc, dar merge. Nu rămâi pe drum. De-asta genul de hibrid va rămâne cred pe termen lung. Electrică în oraș, hibrid la drumuri lungi.

Ce aș îmbunătăți la Across? Dacă aș fi eu acolo în echipa Suzuki, aș face ceva cu bordul. Rămâne o combinație struțo-cămilă între vechiul bord de mașină clasică și aspectul modern dat de ecranul mare și controlul electronic. Sigur, nu vreau nici o mașină controlată doar din ecranul tactil. Doar un design mai bun. Portbagajul are nevoie de agățători pentru sacoșe, de o tavă în care pui chestii. Altfel se rostogolesc cumpărăturile peste tot.

Concluzii

Suzuki Across PHEV (am primit-o la test de la AutoNet) este o mașină de familie pentru orice situație. Mai ales dacă locuiți în zone cu drumurile neasfaltate sau dacă mergeți mult la munte sau la pescuit. Duce lejer și o rulotă și are spațiu interior foarte mare, suficient pentru toată lumea. Problema ar fi una de preț, este cam scumpă și cum s-au redus ofertele rabla, dai sume serioase pe ea. Altfel o recomand din toată inima.

Galerie foto