Am testat în mini-vacanță un Suzuki Vitara Mild Hybrid 48v, varianta clasică. Cea cu motor 1.4 BoosterJet, în varianta 4×4 denumită de ei Allgrip și nivel de echipare Luxus (cel cu trapă). Este unul dintre modelele pe care îl luam în calcul pentru achiziție anul trecut. Până la urmă dădusem comanda pentru Suzuki SX4, dar problemele de producție și faptul că nu au putut estima clar o dată de livrare m-au făcut să renunț la ea. Vitara, deși este un pic prea compactă pentru noi (4 persoane + bagaje), va fi o posibilă variantă de viitor. Însă prefer să aștept să văd ce se întâmplă cu motoarele termice și cu modelele hibride pe viitor.

Pro și contra Suzuki Vitara Mild Hybrid 48v

Avantaje:

  • motor destul de puternic, dar cu consum redus;
  • interior spațios și confortabil, trapa e interesantă;
  • dotări variate;
  • preț final destul de echilibrat;

Dezavantaje:

  • bordul este un pic depășit, butoane multe, ecran mic;
  • portbagaj limitat, necesită cutie la drumuri mai lungi;
  • partea de Android Auto nu a prea mers;

Detalii tehnice Suzuki Vitara Mild Hybrid 48v

Motorizare: 1.4L Mild Hybrid 48v
Consum urban: 6.0 l/100km
Consum extra-urban: 4.8 l/100km
Consum mixt: 5.3 l/100km
Transmisie: 6MT
Tracțiune: 4×4 Allgrip Select
Echipare: Luxus
Culoare: Solar Yellow Pearl Metallic / Cosmic Black Pearl Metallic
Preț: 25.990 € listă / 23.620 cu rabla

Dă nota ta înainte de a merge mai departe:

Acordă nota ta:
[Total: 6 Media: 5]

Drive test Suzuki Vitara Mild Hybrid 48V 1.4 Boosterjet Allgrip cu echipare Luxus

Impresii după testare

Testul cu Suzuki Vitara vine după ce am testat SX4 Allgrip, automată. Evident, am condus Duster 2 și am cumpărat Renault Kadjar. Pot să fac mici comparații între cele trei. Din categoria SUV am mai condus Ford Kuga, care e nițel peste ele, Hyundai Kona – pe care de asemenea am vrut să-l comand, dar nu mai vindeau hibridul, doar electrică 100%. Pe lângă “range anxiety” la electrică, problema este că mașinile s-au scumpit mult. Acum doi ani, Duster pleca de la 15.000, pe unde era și Vitara și Kona. Versiuni hibrid au mai ajuns pe la 20.000, însă la capitolul electrice, ai nevoie de minim 35.000 de euro buget pentru o mașină cu autonomie decentă. Și asta cu prima aia de la stat. Altfel, iei Dacia Spring și mergi preponderent la vale.

Mi-a plăcut mult Kona electric, autonomie de 480 de kilometri și zbura când calci accelerația. Însă depășea bugetul nostru de atunci. Plus că mi-am dorit livrarea într-o anumită lună, înainte de vacanță. Dar am rezolvat cu sistemul online Renault, care s-a dovedit ok.

Revenind la Suzuki, Vitara rămâne o opțiune de viitor. Chiar eram curios să văd hibridul nou, motor de 1.5 litri și bateria de 140V (Strong hibrid). Dar bănuiesc că nu este o foarte mare diferență. Probabil bateria mai mare reduce și mai mult consumul de benzină, permițând medii mai bune, mai ales la drum lung. Rămân curios ce planuri au Suzuki privind mașinile electrice. Probabil tot pe filiera Toyota vor veni.

Vitara s-a comportat excelent la drum lung. Este bine antifonată și n-am remarcat nici alte lucruri despre care citisem pe forumuri. Tabla nu este subțire, lacul e foarte bun, respinge mizeria, mașina arată excelent în două culori (portocaliu cu negru în cazul meu). Hai să trecem mai jos prin câteva capitole.

Drive test Suzuki Vitara Mild Hybrid 48V 1.4 Boosterjet Allgrip cu echipare Luxus

Interior

Interiorul mi s-a părut spațios, dar cu un aer spartan. Bine, nici Duster nu are vreun bord SF, iar Kadjar al meu este doar puțin modernizat. Scaunele sunt comode și am avut și încălzire în scaun, foarte utilă pe vremea asta. S-a dezaburit rapid, iar căldura pornește mai repede decât la alte modele. La fosta mea mașină trebuia să conduc 30 de minute să înceapă încălzirea. La actuala intră după 10 minute. Bancheta din spate nu este foarte confortabilă, iar spătarul a fost lăsat de cineva un pic pe spate, astfel încât pasagerul stătea cam prăbușit. Am găsit de unde se ridica. Spațiul este suficient, dar cred că trei pasageri ar sta greu.

Scaunul șoferului și cel de la pasager sunt mari și confortabile. Aș zice că sunt peste Duster și peste Kadjar la nivel de confort. Vizibilitatea este bună, poziția șoferului fiind mai ridicată. Am ajuns lejer la pedale. Schimbătorul manual, de care speram să scap, dar nu am reușit nici acum, este relativ ok. Evident că marșarierul era în altă parte decât la Kadjar, de prima oară am luat țeapă când am vrut să dau înapoi.

Ecranul de 7 inch este mic acum, au apărut mașini cu display mai mare. Este poziționat mai bine decât la Kadjar, unde mă uit în jos să văd ecranul, luând ochii de la drum. La Suzuki e mai sus, dar nu l-am putut folosi pentru navigație. Unitatea de bord de la Vitara, deși am schimbat-o pe Android Auto, nu a vrut să meargă cu niciun telefon testat. Adică vedea telefonul, pornea meniul USB, dar nu apărea Android Auto să poți folosi Maps sau Waze. Am folosit doar Bluetooth pentru muzică și indicații de la navigație.

Drive test Suzuki Vitara Mild Hybrid 48V 1.4 Boosterjet Allgrip cu echipare Luxus

Motorizare și detalii tehnice

Motorul 1.4 BoosterJet este clasic, cred că este cel care inițial venea doar în varianta termică. Ulterior a fost optimizat cu turbo și injecție directă, iar apoi a devenit mild hibrid. Știu că nu este tocmai inovația pe care și-o doreau pasionații de tehnologie. Hibridele mild nu pot fi conduse doar electric. Bateria mare mai reduce consumul de benzină, dar nici asta nu o face foarte bine. Adică reducerea de consum este destul de limitat.

Prezentarea zice așa: noua unitate 1.4 BoosterJet turbo cu injecție directă oferă mai mult cuplu modelului Vitara. Turbina cu răcitor intermediar împinge aerul sub presiune în cilindri și oferă motorului mai mult cuplu în plaja de turații joase, chiar și la 2.000 rpm. Sistemul de injecție directă îmbunătățește consumul de combustibil prin gestionarea cantității și presiunii combustibilului trimis către cilindri. Sistemul 48V (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un nou sistem hibrid de tip “mild” disponibil pe noul motor 1.4 BoosterJet. Sistemul este format dintr-un demaror-generator integrat (ISG) care se comportă ca un motor electric, o baterile litiu-ion și un convertor. Sistemul 48V mai dispune și de două funcții noi: controlul cuplului motor și amplificarea cuplului motor.

Pot să vă confirm că este mai “fâșneață” și accelerează mai ușor decât Kadjar sau Duster. Cel puțin asta a fot impresia mea. Atenție însă că nu am testat hibrid la niciuna din celelalte modele menționate, doar cu motor termic. Iar deși am văzut Duster 3 la lansare nu am condus această variantă nouă. Nu se compară cu electrica. Mi se pare că Kona electric demara mult mai rapid decât oricare dintre modelele termice testate.

Vitara mi s-a părut suficient de înaltă să treacă peste diversele șanțuri de la noi. Una din marile probleme, care m-au condus către SUV, sunt aceste gropi, șanțuri, cursuri de râu și pante pe care a trebuit să le urc în vacanță. Mergeam sute de kilometri de drum bun, iar la final, încă 5-10 kilometri de tranșee până la cazare. Am intrat cu fostul Opel prin râuri, șanțuri cu apă, aproape la două săptămâni lovea ceva pe dedesubt și trebuia reparată bara față. Nu mai cumpăr vreo mașină joasă, nu cât timp rămân în România.

Concluzii

Suzuki Vitara este o mașină perfectă pentru drumurile din România. Merge și de oraș, este destul de compactă și nu ocupă mult spațiu. Atât pe timp de iarnă, cât și pe drumuri neasfaltate, sistemul Allgrip este un bonus binevenit. Consumul mediu este destul de bun, am pornit cu o medie 6.9 pe bord și a rămas la 7.0 după încheierea testului. Am făcut cam 500 de kilometri în total. Este o mașină perfectă pentru vacanțe și deplasări pe coclauri. Este bună și pentru oraș. Nu este foarte scumpă și în general sunt mașini fiabile și rezistente în timp. Am mai văzut unele probleme pe forumuri, dar tind să cred că sunt limitate la anumite modele sau la anumite tipuri de utilizatori.

Galerie foto