George de la BCR, prima platformă de banking inteligent din România, aniversează 5 ani de la lansare. A cunoscut o dezvoltare a funcționalităților și, în paralel, o creștere a numărului de utilizatori activi, la un ritm fără precedent în industria bancară din România.
Cinci ani de George de la BCR
Aproximativ 300 de funcționalități și opțiuni au fost introduse, de la momentul punerii pe piață și până în prezent. Acum 2,25 milioane de oameni au acces la ecosistemul digital George. Dintre aceștia, 1,8 milioane au devenit deja utilizatori activi ai aplicației George. De altfel, George se bucură, în continuare, de cel mai mare rating al unei bănci din România în magazinele Google Play și AppStore, nivel pe care l-a menținut constant de-a lungul ultimilor ani.
Iată alte câteva cifre-cheie despre performanțele lui George din ultimii 5 ani:
- 680.000 de clienți persoane fizice, precum și 11.000 de companii și-au deschis un cont curent 100% digital;
- 800.000 de produse de economisire deschise de persoane fizice via George, precum și 13.000 de depozite înființate de companii; 99% dintre conturile de economii și peste 76% dintre depozite sunt deschise acum pe flux 100% digital;
- 430.000 de credite pentru persoane fizice, precum și 3.500 de finanțări pentru companii, acordate digital prin George; 86% dintre creditele noi de nevoi personale acordate persoanelor fizice în 2023 au fost acordate pe flux 100% digital, față de 74% în 2022;
- 450.000 de rambursări digitale ale creditelor; peste 66% din totalul rambursărilor anticipate se realizează, în prezent, pe flux 100% digital, direct în George;
- 580.000 de alimentări de card, operate anual prin platformă, cu aproximativ 600 de milioane de lei adăugate;
- 630.000 de clienți persoane fizice și 1.500 de companii și-au actualizat datele online în numai 4 minute;
- 350.000 de asigurări digitale, contractate prin platformă; în 2023, 77% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR au fost achiziționate pe flux 100% digital, direct din George, în creștere cu 49% față de primele nouă luni din 2022;
- 115.000 de contracte digitale și tranzacționări investiționale, via flux digital;
- 1,2 milioane de PIN-uri și carduri, redate digital numai în ultimul an, precum și 370.000 de carduri refăcute online în George;
- 88% din totalul cardurilor de credit și 87% din totalul produselor de tipul descoperit de cont au fost acordate în 2023 pe flux 100% digital;
- 60.000 de conturi pentru copii și adolescenți, deschise 100% online, la numai 2 luni de la lansarea George Junior;
- 1,1 milioane de clienți primesc bani înapoi prin sistemul de cashback George Moneyback, peste 21 de milioane de lei fiind returnate astfel în conturile lor;
Contul George poate fi deschis acum, pe flux 100% digital, din aplicațiile Lidl Plus și Kaufland, grație parteneriatelor de tip open banking.
Aproximativ 140.000 de companii sunt înrolate în George, care asigură o ofertă integrată de digital onboarding, multiple soluții de finanțare complet digitale (facilități de credit revolving sau cu plata în rate) și Multiprofile (proces simplu prin care utilizatorul care are cont personal și business George folosește aceeași platformă pentru a se autentifica).
În 2023, peste 70% dintre clienții eligibili persoane juridice și-au deschis relația cu banca prin digital onboarding, iar aproape 80% dintre liniile de credit standard pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft.