Acum ceva vreme am avut neplăcerea să aflu că trebuie să schimb anvelopele de vară și vă întrebam ce anvelope noi să aleg. Am primit o grămadă de sfaturi și propuneri, una dintre ele fiind să testez un nou produs Michelin, respectiv CrossClimate, o invenție nouă. Cauciucuri de vară care sunt omologate pentru iarnă.
UPDATE: problemă maximă de siguranță cu CrossClimate – la final.
Lansate în mai 2015, cauciucurile CrossClimate îmbină materialele, tehnologile și profilele dediate de vară și de iarnă. Nu sunt all season, cu alte cuvinte nu-și pierd deloc din calitățile de vară sau de iarnă. Pur și simplu elimină nevoia de a schimba mereu cauciucurile.
Nu sunt un specialist în auto, dar am observat următoarele:
- CrossClimate sunt mult mai “comode” comparat cu anvelopele de vară;
- zgomotul la rulare s-a redus destul de mult;
- n-am derapat nici pe drum uscat, nici pe ploaie sau grindină (deocamdată n-am ajuns la partea cu iarna, o să revin);
- am simțit mici probleme dacă e praf sau pământ uscat pe jos;
- consumul pare să fie mai mic decât cel cu anvelope de vară;
Una peste alta pot să spun că a meritat testul. Nu sunt anvelope scumpe, costă sub 400 de lei bucata, iar brandul în sine îți garantează siguranța.
Ce spune Michelin despre CrossClimate
Conform Michelin, anvelopa este construită astfel încât să frâneze pe distanțe scurte pe suprafețe uscate, dar în același timp se încadrează în clasa A de performanță la frânarea pe suprafeţe umede. Este omologată pentru utilizare în timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 vârfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indică posibilitatea utilizării în timpul iernii, inclusiv în țările în care echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece.
La toate astea se adaugă promisiunile brandului: longevitate, economie de carburant și confort.
Performanţele rezultă din combinarea a trei tehnologii:
1. Un compus nou pentru banda de rulare, un nou strat intern de cauciuc care optimizează eficienţa energetică a anvelopei, reducând generarea de căldură.
2. O combinație inovatoare între profilul unic în V și noile lamele 3D interblocante.
3. Un profil în V care se combină cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabilă și geometrie complexă, aceste lamele produc pe zăpadă un efect de gheară, crescând în acest fel tracţiunea.
Cam 4 din 10 șoferi europeni consideră că schimbarea anvelopelor în funcție de anotimp reprezintă o constrângere, astfel încât recurg la schimbarea lor chiar în ultimul moment. Dacă ninge înainte sau vine căldura mai repede, anvelopele fie nu sunt eficiente, fie se uzează.
Derapaj în pantă și posibil accident neplăcut
În al treilea an de utilziare Michelin CrossClimate am avut un incident neplăcut și care m-a făcut să renunț la acest gen de cauciucuri. Ele sunt bune iarna în oraș sau pe străzi drepte și fără temperaturi extreme. Dar sunt dezastru pe pantă și în zone de deal sau munte. Nu era foarte frig, maxim -5 grade. Dar era zăpadă și nu dăduse nimeni cu antiderapant. Pur și simplu am rămas la jumătatea pantei (de 50 de metri) și alunecam înapoi. Senzații tari. Am pus mașina perpedincular pe drum – slavă domnului că nu venea vreun TIR. M-au scos niște șoferi de treabă care treceau prin zonă. Repet: mersesem deja 3 ani cu ele, nu avusesem nicio problemă anterior, nu derapa, nu părea că pierde controlul. Și totuși, s-a întâmplat.
În plus, vara sunt dezastru pe drumuri acoperite cu praf sau nisip. Am pățit să derapez într-o zonă în care ieșeau camioane și aduceau pământ pe șosea. S-a dus precum sania.
bine ca nu sunt copiate fraze intregi de aici: http://www.automarket.ro/stiri/michelin-crossclimate-am-testat-prima-anvelopa-de-vara-care-poate-fi-60983.html
asta miroase a reclama pe fata, btw. ai uitat 2 tag-uri la articol “publicitate” si “cross climate”
vraja marii ca nu sunt all season dar le compara cu altele all season
mare atentie ca sunt certificate la functionare de -30 : + 40 de grade iar in bucuresti asfaltul sare de 60-70
 
Salut,
Daca ai gasit tu la mine pe blog ceva copiat, te rog sa imi arati 🙂
Articolul este de opinie si atat. De altfel, daca citesti cu atentie, am zis si ce probleme am avut cu ele, nu sunt perfecte.
In rest cauciurile au fost foarte ok si n-am de ce sa ma plang.
 
Salut, Dane. Nişte îndrumări suplimentare (de unde, un site, oferte, ceva)? Tocmai mă confrunt cu o problemă similară… Mersi
 
Salut,
Din cate am vazut se gasesc anvelopele la eMAG la vreo 400 de lei bucata. Eu le-am montat la Euromaster in Pipera, a costat vreo 160 de lei montajul, rapid si totul ok.
 
Salut! Anvelopele respective sunt o inventie extraordinara, si pare-mise ca pot trece si legea “anvelopelor de iarna” datorita faptului ca pe langa inscriptia M+S apare si “fulgul de zapada”. Asa identifica politia anvelopele de iarna (pentru ca nu au de unde sa cunoasca toate anvelopele), adica sa aiba inscriptia M+S si sa apara “fulgul de zapada”.
 
Da, sunt certificate pentru iarna, apar toate simbolurile. Pe scurt, nu mai trebuie sa schimb nimic in noiembrie 🙂
Abia astept sa le vad la treaba pe zapada.
 
Pardon, dupa lege pe anvelopele de iarna trebuie sa fie marcajul M+S sau variantele M&S sau M.S
Simbolul acela de fulg de nea si creasta de munte NU este obligatorie. Este numai o recomandare ERTRO dar cred ca o recomandare nu inseamna obligativitate. Cine nu a citit Directiva CEE 92/23 din 31 martie 1992 rau a facut ca merita citita.
 
Pardon, au si marcajul M+S si un munte cu 3 creste. Multumit, mai cautam alt nod in papura? Le am de 15000 km (un an si 4 luni) si s-au comportat super bine pe ploaie si pe zapada.