Am fost în vizită la Amber, unul dintre studiourile independente de gaming românești, pentru a vedea cum decurge întâlnirea lor cu elevii de la liceul de arte plastice Nicolae Tonitza. Entuziasmul copiilor și interesul lor pentru industria de jocuri este greu de reprodus în cuvinte.
În vizită la Amber
Nu este prima reuniune de acest gen, cei de la Amber au primit elevi de la licee din București precum Vianu, Mihai Viteazul și cu siguranță nu este nici ultima întâlnire de acest gen. Au discutat despre grafica din jocuri, despre artă 3D, despre User Experience și multe alte lucruri. Pasionați de desen, tinerii nu au prea folosit în experiențele lor aplicații grafice pe calcultator. Deși sunt pasionați și de tehnologie, iar smartphone-ul de ultimă generație nu lipsește niciunuia.
A fost suficient pentru cei de la Amber să menționeze că lucrează pentru Disney, dintr-o dată atenția a fost maximă. Apoi au făcut turul birourilor, la etajele 10/11 ale clădirii Charles de Gaulle Plaza, la Aviatorilor. L-au întâlnit pe Călin Cazan, cel mai în vârstă dezvoltator de jocuri, de 40 de ani în industria animației. Au participat la un workshop în care și-au pus creativitatea la treabă și au fost răsplătiți.
Au învățat în joacă. Cu mai multă atenție și mai multă implicare decât orice oră la școală. Pentru mine, acesta este un model de urmat pentru orice instituție de învățământ. Iar pentru companii, un exemplu interesant. Toată lumea se concentrează pe studenți, dar programe pentru elevii de liceu sunt puține. Poate este timpul să ne gândim la tineri mai din timp.
Povestea Amber
Povestea Amber este și ea demnă de un start-up de succes. În 2013, cei trei tineri fondatori și-au unit forțele, au renunțat la locuri de muncă anterioare și au pornit pe un nou drum. N-au avut un investitor în spate și nici acum nu au. Au ajuns la aproximativ 250 de angajați și au jocuri proprii extrem de populare. În plus lucrează cu nume mari din industria de gaming.
Îmi place că pot dezvolta jocuri pentru PC, pentru Android sau iOS, pentru Smart TV, pentru smartwatch și așa mai departe. Pot să porteze un joc deja existent de pe o platformă pe alta. Pot remasteriza jocuri mai vechi. Iar în industria de gaming viitorul sună bine.
În România, cam 7000 de oameni lucrează în industria de jocuri video. Pe măsură ce industria se dezvoltă și oamenii se joacă pe tot mai multe device-uri, viitorul pare să nu cunoscă limite. Urmează revoluția VR și AR, primii pași s-au făcut, dar urmează lucruri foarte interesante pentru pasionații de jocuri, dar și pentru dezvoltatori. Va fi cu siguranță nevoie de tot mai mulți specialiști.