Am participat la o discuție online despre fenomenul digitalizării accelerate în contextul pandemiei actuale, împreună cu specialiști de la BCR, Telekom, Modex și alți oameni din industrie. Concluzia băncii a fost că George a crescut atât de mult încât poate oferi digital toate serviciile pe care le-ați găsi în sucursala fizică a BCR.
Discuția a avut loc pe Zoom, în cadrul unui eveniment special TechXpert Hub, powered by George. Experții au tras concluzia că transformarea digitală este esențială pentru orice companie, iar cei care au reușit să se adapteze mai rapid sunt avantajați.
“Nimeni nu s-a așteptat la această criză și nu s-a pregătit anterior special pentru ea”, a explicat Marian Ignat, director digital banking la BCR. Zona de logistică a trebuit organizată rapid: să facem rost de dezinfectant, măști, ecrane cu plexiglas pentru casierii, plus laptopuri și conexiuni pentru colegii de acasă, a spus el.
Toate noutățile George
Platforma digitală George a BCR a crescut foarte mult în ultima perioadă și a reușit să ajute foarte mult clienții BCR în această perioadă. El permite crearea conturi 100% online, iar acum peste 60% dintre conturile noi sunt create în aplicație. Peste 100.000 de carduri au fost deschise în format digital, fără vizită la bancă. Au acordat peste 9.000 de credite doar prin George, cam 26% din numărul total de credite de consum din ultima perioadă. Creditul George include acum și o opțiune de refinanțare, digital 100% online.
În contextul pandemiei, clienții pot direct din George să amâne plata ratelor cu pînă la trei luni, iar dacă expiră cardurile sau comandă unele noi, pot din aplicație să stabilească adresa de livrare. Din George se pot face toate setările pentru carduri instant, fără apel în call-center sau alte interacțiuni. Rambursarea anticipată a creditelor va putea fi disponibilă, în curând.
Accesul la George a fost simplifcat cu ajutorul eToken, o aplicație de autentificare care necesită doar datele din buletin și coduri prin SMS pe numărul înscris oficial. Odată setat, accesul va fi mult mai rapid.
George oferă acces la notificări push care sunt gratuite. Astfel puteți ști în fiecare moment ce se întâmplă în conturi. Aplicația permite acum plăți instant nu doar spre conturi BCR, ci și la CEC, Banca Transilvania și Libra Bank, durează maxim 10 secunde. Clienții pot seta plăți automate de facturi pentru utilități sau alți furnizori. La fel, se pot seta plăți recurente, către parteneri sau către conturi de economie.
George avea la finalul primului trimestru din 2020 circa 820.000 de utilizatori activi, un număr dublu față de aceeași perioadă din 2019. Autentificările în aplicație din primele patru luni au crescut cu 120% comparativ cu perioada ianuarie-aprilie 2019. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 150% la începutul anului comparat cu perioada similară a anului trecut.
BCR pregătește integrarea programului de loialitate „Plus in cont”, care funcționează deja, pe platforma George. În plus, clienții persoane juridice și persoane fizice autorizate vor putea să încerce și ei experiența George. Revin cu detalii.
Ce spun alte companii
Telekom avea un program work from home implementat înainte de pandemie, dar au trebuit să se organizeze în câteva zile și să se mute cu totul acasă, în afară de cei care trebuiau să fie pe teren, a explicat Ovidiu Ghiman, director comercial executiv B2B.
“Ne-am dat seama acum cât de mult contează tehnologia și gadgeturile în viața de zi cu zi”, a explicat el. Telekom Romania a luat măsuri rapid pentru a furniza servicii în condiții de siguranță pentru sănătatea angajaților, clienților, furnizorilor și partenerilor săi. Majoritatea angajaților au început să lucreze de acasă, s-au luat măsuri pentru a proteja angajații din magazine. De asemenea, au dezvoltat rapid produse noi în format digital, cre au avut succes.
Alin Iftemi de la Modex a explicat că că transformarea digitală este esențială acum. Modul de organizare a activității de acasă a devenit esențial pentru a fi performant. La început se pierdea foarte mult timp în ședințe online, dar activitatea s-a reglat rapid. Securitatea IT a devenit de asemenea esențială pentru orice companie care se mută în online.