Am fost dimineață la Innovation Forum 2018, unde am urmărit prezentările pasionaților de inovație și am descoperit topul brandurilor din tehnologie realizat de Unlock Market Research. Vă prezint câteva idei de la fiecare.

Am urmărit la început o prezentare super-interesantă a Magdei Ropotan de la Design Thinking Society, care este implicată și în programul Innovation Labs. Ea a vorbit despre miturile privind inovația și percepții greșite. Companiile ar trebui să încurajeze oamenii să fie creativi și pro-activi, chiar cu riscul ca ei să plece. Decât să fie nefericiți și ne-productivi în același timp.

ads

Am văzut de asemenea o prezentare a lui Alexandru Nen, solution architect Telecom Romania, privind proiectele smart city realizate în România. El a vorbit despre proiectul de la Constanța despre care am scris aici. Telekom mai apre proiecte similare în România, un pilot în București, dezvoltă la Piatra Neamț și există un proiect similar pentru Alba Iulia.

Proiectul smart city din Constanța include soluții pentru parcare și iluminat inteligent, dar și un stâlp de iluminat multifuncțional (care include supraveghere video, stație de încărcare electrică pentru autovehicule, senzori pentru mediu, display LED), precum și Wi-Fi gratuit.

Apoi m-a surprins prezentarea despre Inteligență Artificială a lui Flavian Cristea, Grapefruit. Omul a reușit să captiveze audiența oferind informații proaspete și utile. A vorbit despre AI și marketing. Cum folosești tehnolgia AI in diverse scenarii pentru a atinge obiectivele de business.

În final, a venit momentul așteptat de toată lumea. Studiul exclusiv Top 30 branduri din tehnologie este realizat în fiecare an de Unlock Market Research. Alexandra Cojocaru a vorbit un pic despre metodele de realizare a studiului, cum interacționează romanii cu tehnologia și brandurile de tehnologie, precum și tendințele în domeniu.

Samsung a obținut primul loc, la concurență cu Apple și Huawei. Desigur, se poate discuta care dintre cele trei mari branduri merita mai mult locul unu, dar dacă ne uităm și la vânzări, cam așa este.

Puteți citi cum a fost la acest eveniment în 2015, 2016 sau 2017.