Grupul Altex / Media Galaxy a avut anul trecut o cifră de afaceri de 433 milioane de euro, o creștere de 30% comparat cu anul anterior. Climatul economic pozitiv, ieșirea Domo și creșterea interesului pentru gadgeturi au ajutat compania. Urmează doi ani de consolidare, după care este posibilă o extindere a modelului Altex la nivel regional.
Dan Ostahie, CEO Altex & Media Galaxy, mie mi s-a părut mai degrabă îngrijorat, în orice caz, nu era plin de vervă cum îl știam și cum a fost anul trecut. Se poate foarte bine să fie o impresie personală, pentru că toate cifrele ar contrazice asta.
“Ne îngrijorează evoluțiile pe scena politică, avem două alegeri care se apropie, este important să continuăm drumul actual al reformelor… Ne îngrijorează de asemenea subiectul legii dării în plată, nu știm cum va afecta piața, care va fi efectul asupra pieței imobiliare”, a spus el. “Rămâne o piață plină de provocări”, a spus Ostahie.
Fondatorul companiei a spus că nou strategie botezată “omnichannel” și focusul pe client și pe angajat rămân principalele direcții strategice pentru Altex. Ca și politica cu “cel mai mic preț garantat”. Oficialii companiei au spus că tot de grija clientului au lansat și ideea de a avea un Black Friday în fiecare anotimp al anului, pentru a permite cumpărături la preț bun atunci când oamenii au nevoie, nu să aștepte pînă la final de an.
Altex împlinește anul acesta 23 de ani de la lansarea primului magazin. A ajuns acum la 109 magazine, din care 92 Altex și 17 Media Galaxy, 2.642 de angajați, din care 1775 Altex și restul MG. Oferă acces la 20.000 de produse diferite din zona electro-IT. Suprafața de vânzare este de 120.000 de metri pătrați, iar zilnic se vând tot circa 20.ooo de produse. Ponderea vânzărilor online ar fi ajuns acum la 20%, au spus oficialii companiei, deși pare un pic incredibil.
Pentru 2016 oficialii Altex mizează pe creștere și au enumerat mai mulți factori. Creșterea medie a pieței electro-IT este estimată de GfK la 10-15% comaprat cu 2015, de asemenea există un trend pozitiv pentru vânzarea de dispozitive premium, electrocasnice cu specificații mai bune +20%, creștere mare pe TV datorată Campionatului european de fotbal, creșterea achizițiilor realizate online, utilizatorii caută valoare adăugată, nu cele mai ieftine produse.
Piața locală de IT&C a avut anul trecut pe retail încasări de 1.5 miliarde de euro, conform GfK. Creșterea a fost de 12.5% față de 2014. O categorie importantă a fost consumer electronics cu venituri de 300 milioane de euro, cu creștere de 8,2% față de 2014. În principal cresc televizoarele cu 1 milion de unități, iar Dan Ostahie spune că anul acesta se vor vinde 1,2 milioane de televizoare. Pe zona de mașini de spălat și frigidere, anul trecut au fost venituri de 340 de milioane de euro, cu 17% creștere. Mașinile de spălat au avut creștere de 13%, iar frigiderele de circa 17%. Zona de IT a adunat 340 de milioane de euro, creșterea fiind de 4.3%, iar vedeta fiind laptopul. Zona de telecom a fost de circa 370 de milioane de euro, creșterea fiind de 22%. Aici vedeta este smartphone-ul unde s-au vândut 3 milioane de unități și creșterea valorică este 26%.
Vor urma pentru Altex ani de stabilitate, de consolidare și abia apoi vor lua în calcul o extindere la nivel regional.