De-a lungul timpului am avut ocazia să testez A-classe, urmată de clasa C și apoi E-classe și CLA, iar weekend-ul ăsta m-am trezit dis de dimineață pentru a experimenta Mercedes-Benz GLA și noua Clasa C. Mercedes Roadshow Star Experience a reunit pe aeroportul din Băneasa jurnaliști auto și bloggeri pasionați de mașini, dar și trainerii și specialiștii companiei. Pe lângă modelele lansate în România am avut ocazia să vedem și mașinile de vis: A45AMG, CLA45AMG, E63 AMG, și sportivele E400 Coupe, E350 Cabrio sau SL63 AMG și SLK55AMG. 

Mercedes-Benz Roadshow Star Experience 2014
Mercedes-Benz Roadshow Star Experience 2014

Click pe imagini pentru mărire…

Mercedes Clasa C

Am condus de data asta noua Clasa C – limuzină dotată cu tehnologie de ultimă generație care aproape conduce singură – încă nu 100%, dar este de un real ajutor pentru șofer și ușurează orice drum oricât ar fi de lung. Design-ul rămâne punctul forte al noilor game Mercedes, dar interiorul este de asemenea premium, confortabil, inconfundabil. Ecranul de pe bord nu este tactil, dar este controlat printr-un touchpad inteligent care recunoaște gesturile și chiar literele scrise de mână. De asemenea, Clasa C are focus 100% pe siguranță, include unele dintre cele mai interesante tehnologii dezvoltate pentru a proteja șoferul, pasagerii dar și pietonii de pe stradă.

Clasa C are de-acum toate tehnologiile prezentate pe limuzinele din clase superioare – Clasa S sau Clasa E. Asistență la frânare optimizată – detectarea pietonilor și a obstacolelor – plus un cruise-control mai inteligent botezat Distronic Plus Steering Assist. Adică se ține după mașina din față chiar dacă aia ocolește obstacole, frănează, pornește iar și așa mai departe. Toate motoarele de pe mașinile noi Mercedes-Benz sunt Euro 6. Deși nu este o mașină sportivă este o plăcere să conduci Clasa C și toate tehnologiile de la bord te ajută să ieși din orice situație. Are și asistență la parcare, găsește loc și parchează singură, fără să intervină șoferul.

ads

Prețul pentru Clasa C începe de la 27.500 de euro fără TVA, respectiv 34.100 de euro cu TVA. Abia aștept să testez noul SUV GLA – arată excepțional și sunt convins că este la fel de plăcut la condus.

Dintre mașinile testate ieri cel mai mult mi-a plăcut tot Clasa A, respectiv A45 AMG, un model sportiv cu motor puternic și cu un design excepțional. Evident, nu poți trece cu vederea senzațiile pe care ți le dă un Mercedes-Benz E63 AMG pe pista unui aeroport. Am savurat fiecare secundă la volan și în dreapta lui. Dar ocicât de superbe ar fi, inclusiv Coupe-ul E350, micuțul A45 părea că zboară (mașina e ușoară, motorul turbo de 360 de cai, iar zgomotul dat de evacuare era incredibil). Îmi plac și limuzinele, îmi plac SUV-urile, dar în context micul A45 câștigă ca experiență.

Nu ratați clipul de la final.

Galerie foto

Video