Ceea ce vă scriam devine realitate: brandul Nokia începe să fie retras din magazinele europene. Deși HMD Global nu a comunicat oficial pe tema asta, ba chiar a negat vehement, să vă repet ce cred eu.
Fără telefoane Nokia în Europa
La începutul acestui an, HMD a intrat într-o nouă fază a dezvoltării sale. A renunțat la brandingul Nokia pentru smartphone-uri în favoarea propriilor dispozitive cu marca HMD. Compania a continuat să ofere telefoane Nokia, modelele din serii cu butoane, unde oricum erau lideri de piață. Se pare însă că și stocurile de astfel de dispozitive s-au încheiat, cel puțin în Europa. Iar HMD Global nu va mai produce altele noi.
Nu veți găsi dispozitive cu marca Nokia pe niciunul dintre site-urile web oficiale HMD de pe bătrânul continent. Spre deosebire de Europa, dispozitivele Nokia sunt încă prezente pe site-urile HMD din Asia, Africa și Orientul Mijlociu, Australia și Noua Zeelandă și America Latină. Presupunem că disponibilitatea în acele regiuni va înceta mai târziu.
Pagina de asistență tehnică a HMD are încă telefoane inteligente și telefoane Nokia clasice, care vor continua să primească suport software, dar rămâne de văzut pentru cât timp. Informația a fost dată prima oară de un blog al fanilor Nokia.
Problema brandului Nokia
Compania HMD Global a fost fondată de foști oficiali Nokia, cei care iubeau brandul și au vrut să-l ducă mai departe. Compania ar fi avut șanse dacă lansau mai devreme telefoanele cu Android. Dar acordul cu Microsoft a fost gândit greșit. Sperau să impună Windows Mobile pe piață. Nu s-a întâmplat. Telefonul cu Android a venit prea târziu, când lumea deja se mutase spre alte branduri. Apoi au rezistat cererii din piață să facă un flagship precum Lumia. Un model flagship de top Nokia ar fi putut relansa a doua oară compania, dar nu au făcut-o.
Pe scurt: HMD nu a reușit relansarea Nokia. Și-au făcut relații în media și și-au făcut brandul cunoscut. Desigur că, o vreme, vor duce mai departe moștenirea Nokia.
Dar produsele noi nu aduc nimic special. Sunt tot telefoane ieftine fără nimic atractiv. Probabil vor mai vinde pe spinarea unui “renume” care este câștigat greșit. Nu au salvat Nokia, ci au contribuit activ la distrugerea fostului brand numărul unu mondial.
Iar povestea este tristă dacă ne uităm la noul număr 1 mondial, care face aceleași greșeli.