Am fost în seara asta la întâlnirea tradițională dintre bloggeri, jurnaliști și conducerea eMag, Iulian Stanciu, Tudor Manea și Bogdan Axinia. S-a discutat despre planurile eMag pentru Black Friday 2016, pentru optimizarea magazinului online, planuri de viitor, probleme și rezolvări.
Am să vă prezint temele de discuție, pe scurt, dtreceți prin ele, săriți peste ce nu vă place. Un video cu o parte din discuție este la Cetin.
– despre prețuri: Iulian a explicat anul trecut de ce cresc și scad prețurile, clipul are 6500 de vizualizări. Sunt promoții, prețurile scad, apoi ele revin la normal – nu sunt „umflate”, ci revin la normal. De asemenea, trebuie făcută diferența între prețurile eMAG și prețurile din eMAG Marketplace, practicate de parteneri. Sunt aproape 2.000 de parteneri care vând prin Marketplace.
– probleme cu curierii: se discută în fiecare an cum poate fi îmbunătățită livrarea, se solicită mai mulți oameni, livrare la ușă, oameni de bună calitate. Curierii promit. După cum știm sunt probleme la Urgent Cargus, „este imposibil să nu fie probleme la livrare”. Se încearcă rezolvarea lor. Pentru optimizarea livrării, eMAG a făcut niște eforturi de îmbunătățire. Anul ăsta au dat drumul la depozite regionale, deocamdată în Timișoara, Brașov, Cluj-Napoca – unde sunt pe stoc multe modele din produsele care sunt comandate des. Urmează să deschidă unele noi la Constanța și Bacău. Au cam 350 de modele de produse în fiecare depozit. De asemenea, au organizat cu curierii curse de livrare directe pe anumite orașe. Fără așteptare în centrele de sortare ale curierilor. S-a extins colaborarea cu Poșta Română, sunt acum 137 de puncte de livrare la Poștă și urmează să fie 205.
– Plăți și retur: s-a implementat un formular simplificat, se trimite un AWB direct la curier, se pot returna produse direct în Showroom Emag. Nu se pot returna banii direct pe card pentru că Visa și Mastercard solicită comisioane suplimentare pentru aceste operațiuni. Din decembrie, Emag va oferi posibilitatea de a salva cardul și pe desktop, la fel ca pe mobil, ca sa nu mai introduci datele de fiecare dată când cumperi.
– Marketplace: se dezvoltă constant, se adaugă parteneri, se verifică, cei care primesc note proaste sau zero pot fi sancționați sau eliminați complet. Se încearcă consilierea lor, li se oferă suport, dar există și cazuri extreme. Sunt 1824 de vânzători acum, vor fi 2.000 de Black Friday, iar anul viitor în vară vor fi 4.000. Se compară rapoartele de trafic/vânzări și se încearcă atingerea unor cifre similare cu statisticile eMAG. Sunt 1.149.592 produse listate în Marketplace. De-aia pot apărea produse similare care sunt mult mai scumpe decât pe eMAG.
– Fashion: dezvoltă zona de fashion și va continua integrarea Fashion Days. Întâi se dezvoltă partea de interfață grafică să fie mai aproape de site-urile de fashion.
– Site-ul Emag: se dezvoltă pagina de produs, dar se și optimizează. Vezi acum când ajunge comanda acasă și dacă este la showroom sau punct de livrare și alte informații suplimentare despre livrare. S-a trecut la PHP7 și s-au realizat optimizări astfel încât pagina să se încarce mai rapid – maxim 500kb ca și dimensiuni. S-a actualizat partea de desktop, urmează zona mobilă din noiembrie, apoi aplicația mobilă.
– Peste hotare: Ungaria și Bulgaria cresc puternic, iar în Polonia sunt încă mici. Naspers a vândut Allegro Polonia pentru că renunță la acest mod de business online, care nu crește la fel de rapid ca modelul eMAG (hint pentru OLX?). Compară evoluția eBay cu Amazon, crește și business-ul gen anunțuri al eBAY, dar pentru Amazon creșterea este puternică. „Vrem să menținem creșterea de 40-50% pe an pentru mulți ani de-acum înainte”, a spus Iulian Stanciu.
În Ungaria și Bulgaria campania eMAG de Black Friday este pe 25 noiembrie. Volumul este mare, în Bulgaria vânzările din ziua BF sunt 3% din vânzările făcute tot anul de toți jucătorii. Nimeni altcineva nu face BF, spre deosebire de Ungaria, unde toți au preluat modelul. Poate va fi implementat în Polonia, la un anumit nivel.
– planuri de viitor: inteligența artificială este reală, o demonstrează proiectele IBM, Google, Microsoft, Amazon, Apple. eMAG va adapta ideea la noi urmând să realizeze un chat-bot în limba română care vă va ajuta să faceți comenzi și să alegeți produsele potrivite.
Comanda vocală devine mai importantă decât touch, spun oficialii eMAG.
eMAG nu încearcă să concureze nici cu Altex/Media Galaxy, nici cu alți jucători mai mici care pot jongla cu prețurile. „Dacă nu menținem ritmul de creștere – cine știe, vin chinezii, vin americanii…” a spus șeful eMAG.
Din pacate vestea trista de la cargus-urgent curier a venit. 11 oameni si-au depus azi demisia doar in Brasov. O sa fie o mare nebunie daca nu se iau urgent masuri in schimbarea curierului la nivel national.
 
Preturile nu evolueaza in niciun caz asa cum explica domnii de la Emag.
De cele mai multe ori preturile sunt crescute cu cateva zile/saptamani inainte de „marile reduceri”
Daca vreti sa va convingeti verificati istoricul de pret folosind o extensie de Chrome de genul celei de la pricy.ro
 
Referitor la curieri, cred ca Emag ar trebui sa-si faca propriul sistem de curierat!
 
Da, nasoală situația la Cargus, s-a discutat despre propriul curierat, dar nu cred că vor face asta. Un curier trebuie să fie pe profit având livrări pentru toți jucătorii, iar ei ar prioritiza livrările proprii, deci nu pot fi competitivi.
@Daniel, între promoții prețurile revin la normal, la nivelul la care produsul s-ar vinde dacă nu ar exista promoții. Apoi e redus 20% sau 30% sau cât e în perioada aia. De-aia apar perioade cu redus și perioade cu preț „umflat”. Nu cel mic este prețul real, ci cel mare.
 
citez: …Nu cel mic este prețul real, ci cel mare.
Pretul ‘real’ la care se vinde produsul este cel ‘intermediar’, care PRACTIC exista doar in peioada promotiilor!
Insa cum le place jucatorilor din piata sa jongleze cu preturile produselor intre minim si maxim evitand ‘pretul de mijloc’ ca pret real de vanzare, vanzarea produselor si la pretul minim le aduce profit.
 
Stanciu a zis și aseară că vânzarea la cel mai mic preț nu le aduce profit și că dacă ar face BF în fiecare zi ar da faliment rapid. Desigur, ei ar vrea să vândă tot timpul la cel mai mare preț, cu cel mai mare profit, dar există o categorie de clienți care nu mai cumpără atunci când au nevoie, ci atunci când este prețul cel mai mic.
Cu toate astea există în continuare suficient de mulți oameni care nu sunt atenți deloc la preț, ci doar să le ajungă repede și să aibă retur dacă vor, ceea ce eMAG oferă.
 
Stiu si cunosc anumite aspecte legate de ‘achizitii produse cu containerul’ in care produsul X achizitionat la containere are un pret de 1 dolar/buc sau chiar mai putin. Asa ca… eu nu-i cred.
Legat de faptul ca exista politica de retur in termen de X zile, daca nu ar exista cele mentionate anterior, ar intra in faliment a doua zi.