Am reușit să iau țeapă cu WizzAir, în sensul că am plătit pentru un bagaj mare pe lângă bagajul mic gratuit. Am ajuns cu el la îmbarcare și am aflat că era posibil doar la cală, la check-in, nu trebuia adus la avion. Evident, nicăieri nu spune asta pe site.

wizz air teapa

O problemă mai veche

Mi-am cumpărat extra-bagaj pentru că am mai avut o problemă cu Wizz Air și acum 2-3 ani. Atunci aveam doar întoarcerea de la Barcelona cu ei, am plecat cu Blue Air și fusese extrem de ok, dar nu aveam întoarcere cu Blue Air, așa că am fost obligat să iau Wizz. La ei aveam de asemenea extra-bagaj, trecut pe bilet, doar că în perioada aia nu exista un bagaj gratuit. Cel puțin așa mi-au spus pe aeroportul din Barcelona. Că la ei există doar bagajul plătit. Așa că a trebuit să mut tot ce aveam în rucsac în troller și să arunc rucsacul.

Așa că, știind că sunt țepari și caută să facă 10 euro la orice tranzacție prin orice mijloace, mi-am luat bagaj suplimentar și m-am asigurat de trei ori că scrie că am bagaj gratuit. Și am citit peste tot, nu scria nimic de dus la cală.

Țeapa Wizz Air

De fapt, toată șmecheria era că nu au trecut extra-bagaj cum scria pe site când am cumpărat, ci au trecut pe boarding “Checked-in”. Jur pe roșu că pe site, când am făcut comanda, scria Extra-Bag, Troller, dimesniuni, absolut nimic de check-in. Eu nici nu credeam, dar este adevărat, la îmbarcare, fata de-acolo a fost simpatică și mi-a arătat că scria undeva sub bagaj “Checked-in”. Adică cumva eu ar fi trebuit să știu automat că dacă scrie așa, trebuie dus la Check-in și nu la îmbarcare direct.

Pe factura de la bilet, care este în ungurește combinat cu engleza, nu se specifică nicăieri că am plătit extra-bagaj. La câteva zile înainte de plecare, au trimis și un mail, iar acolo spune doar că pot adăuga prioritate, nu și DE CE AR FI BINE să fac asta, iar altfel puteam adăuga o greutate de 20kg în loc de 10. Nu aveam nevoie de niciuna.

Taxa cerută pe Otopeni este de 25 de euro și calculată de ei în lei 121 de lei. Le-am arătat că nu am cash și au solicitat de la Vânzări să le trimită un POS. Ceilalți pasageri în situația mea, unii aveau geanta mai lungă cu 5 cm, alții mai lată, mizerii de gen, au plătit cash, unii în lei și alții în euro. Ne-au ținut la final, după ce s-a îmbarcat toată lumea, ca la circ. Erau inclusiv o familie cu copil mic acolo.

S-a terminat îmbarcarea și era decolarea și POS nu venea. Eram convins că rămân la București din cauza lor. Dar se pare că de fapt taxa aia nu era chiar așa de obligatorie și pentru că nu au avut POS, m-au trimis cu bagajele așa, fără nicio problemă. Era loc suficient pentru bagaje, deși am văzut și eu că vânduseră cam toate locurile și era super-plin avionul.

Cam asta a fost țeapa Wizz Air, iar în cazul meu au luat ei țeapă că n-au avut POS. Sau poate mă caută și îmi facturează după ce o ajunge articolul ăsta la ei.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected] și telefon 0769.066.003.
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!