Am reușit să iau țeapă cu WizzAir, în sensul că am plătit pentru un bagaj mare pe lângă bagajul mic gratuit. Am ajuns cu el la îmbarcare și am aflat că era posibil doar la cală, la check-in, nu trebuia adus la avion. Evident, nicăieri nu spune asta pe site.
O problemă mai veche
Mi-am cumpărat extra-bagaj pentru că am mai avut o problemă cu Wizz Air și acum 2-3 ani. Atunci aveam doar întoarcerea de la Barcelona cu ei, am plecat cu Blue Air și fusese extrem de ok, dar nu aveam întoarcere cu Blue Air, așa că am fost obligat să iau Wizz. La ei aveam de asemenea extra-bagaj, trecut pe bilet, doar că în perioada aia nu exista un bagaj gratuit. Cel puțin așa mi-au spus pe aeroportul din Barcelona. Că la ei există doar bagajul plătit. Așa că a trebuit să mut tot ce aveam în rucsac în troller și să arunc rucsacul.
Așa că, știind că sunt țepari și caută să facă 10 euro la orice tranzacție prin orice mijloace, mi-am luat bagaj suplimentar și m-am asigurat de trei ori că scrie că am bagaj gratuit. Și am citit peste tot, nu scria nimic de dus la cală.
Țeapa Wizz Air
De fapt, toată șmecheria era că nu au trecut extra-bagaj cum scria pe site când am cumpărat, ci au trecut pe boarding “Checked-in”. Jur pe roșu că pe site, când am făcut comanda, scria Extra-Bag, Troller, dimesniuni, absolut nimic de check-in. Eu nici nu credeam, dar este adevărat, la îmbarcare, fata de-acolo a fost simpatică și mi-a arătat că scria undeva sub bagaj “Checked-in”. Adică cumva eu ar fi trebuit să știu automat că dacă scrie așa, trebuie dus la Check-in și nu la îmbarcare direct.
Pe factura de la bilet, care este în ungurește combinat cu engleza, nu se specifică nicăieri că am plătit extra-bagaj. La câteva zile înainte de plecare, au trimis și un mail, iar acolo spune doar că pot adăuga prioritate, nu și DE CE AR FI BINE să fac asta, iar altfel puteam adăuga o greutate de 20kg în loc de 10. Nu aveam nevoie de niciuna.
Taxa cerută pe Otopeni este de 25 de euro și calculată de ei în lei 121 de lei. Le-am arătat că nu am cash și au solicitat de la Vânzări să le trimită un POS. Ceilalți pasageri în situația mea, unii aveau geanta mai lungă cu 5 cm, alții mai lată, mizerii de gen, au plătit cash, unii în lei și alții în euro. Ne-au ținut la final, după ce s-a îmbarcat toată lumea, ca la circ. Erau inclusiv o familie cu copil mic acolo.
S-a terminat îmbarcarea și era decolarea și POS nu venea. Eram convins că rămân la București din cauza lor. Dar se pare că de fapt taxa aia nu era chiar așa de obligatorie și pentru că nu au avut POS, m-au trimis cu bagajele așa, fără nicio problemă. Era loc suficient pentru bagaje, deși am văzut și eu că vânduseră cam toate locurile și era super-plin avionul.
Cam asta a fost țeapa Wizz Air, iar în cazul meu au luat ei țeapă că n-au avut POS. Sau poate mă caută și îmi facturează după ce o ajunge articolul ăsta la ei.
Salut, eu nu stiu cum de-ai luat tu “teapa”, pentru ca eu am zburat dus-intors cu ei acum 2 saptamani,si n-am avut nicio problema cu bagajul extra. Ce-i drept l-am prezentat la check-in unde mi-au pus o banda roz pe el.
Asadar nu e nicio “teapa”, tu n-ai fost atent.
Apropos: In avion bagajele gratuite sunt puse sub scaunul din fata, iar deasupra is puse cele extra , cum ai avut si tu.
 
Nu o vad o teapa wizzair, calatoresc cu ei de ceva timp, scrie clar pe bilet cu ce bagaj ai voie la bord in functie de tipul de bilet cumparat. Mai multa atentie la detalii Dan!
 
Salut,
Din moment ce am plătit extra-troller mă aștept să merg cu el în avion, nu la cală.
Trebuia scris undeva că nu se poate decât la cală. Nu scrie.
 
Acum o lună, când am fost eu, scria clar în boarding pass ce ai voie la bord și ce trebuie să lași la check-in. Ce-i drept, în engleză, dar pe site e totul în română.
 
Cum am spus, scrie undeva mic Checked-in luggage. Dar nu asta scria când am plătit.
Când am plătit scria clar Extra-Luggage, nu că va fi dus la cală.
 
Cred ca am zburat de 40-50 ori cu Wizzair, nu am avut niciodata o problema cu bagajul. Toate datele sunt pe site, in romana, iar cand treci prin procesul de check-out ai link catre pagina de politica bagaje. Nu tin minte sa fi fost vreodata neclar procesul de check-out referitor la bagaje, de obicei ti se arata exact care sunt dezavantajele optiunii Basic pentru a iti face upsell la pachete mai scumpe (bagaj mai mare, selectie scaune, priority boarding etc). In momentul asta vezi toate informatiile astea exact pe pagina cu rezultatele cautarii, imediat dupa ce ai preselectat un zbor.
 
Te înțeleg perfect, nici eu nu o să mai am probleme data viitoare. Dar când am cumpărat de pe site era în engleză, nu română, iar bagajul se numea extra-troller și nu checked-in cum scrie pe boarding. Este adevărat că ar fi trebuit să mă prind ce înseamnă, dar nu totdeauna suntem pe fază când lucrurile nu sunt explicate clar.