Aplicația pentru starea vremii AccuWeather colectează locația utilizatorilor și o trimite către o firmă care plătește pentru astfel de informații – chiar dacă nu ați acordat permisiunea din setările sistemului de operare. Am citit despre asta la Știrile zilei.

Era una dintre aplicațiile pe care le foloseam, acum i-am spus adio. Înțeleg nevoia dezvoltatorilor de aplicații de a câștiga bani, dar mi se pare că nerespectarea permisiunilor este hoție adevărată. Sunt convins că sunt mai multe aplicații care fac la fel, chiar ieri citisem despre Google care utilizează microfonul chiar și fără permisiuni. E adevărat că multe informații sunt date de tabloide, așa că ajungi să crezi că sunt doar știri false. Dar ZDnet este una dintre cele mai tari site-uri de tehnologie, iar informația despre AccuWeather este confirmată de specialiști în securitate IT și verificată de redactorii publicației.

Deocamdată articolul se referă la aplicația AccuWeather de pe iPhone / iOS. Nu știu sigur, dar presupun că face la fel și pe Android. Chiar și cu permisiunile oprite, aplicația trimite la fiecare câteva ore informații către Reveal Mobile, o firmă care plătește pentru a afla locațiile utilizatorilor. Practic telefonul comunică denumirea routerului la care este conectat și adresa MAC, specialiștii spun că așa se poate aproxima oricând locația unui utilizator. Este adevărat că, odată acordată permisiunea de localizare va trimite și coordonatele precise, viteza cu care te miști și altitudinea. Dar trimite oricum informații în ciuda permisiunilor.

Reveal Mobile spune că folosește locațiile utilizatorilor pentru a furniza companiilor de publicitate eventuali clienți pentru campanii locale de promovare. Oficilialii companiei au declarat pentru ZDnet că, deși plătesc pentru aceste informații, ei “nu le-au folosit niciodată”, afirmație care pare, evident, o mare minciună. Ei spun că această colaborare cu AccuWeather a fost prea scurtă pentru a oferi informații relevante.

AccuWeather nu a explicat de ce încalcă permisiunile, ci a precizat doar că vrea să ofere utilizatorilor experiențe mai bune, ceea ce înseamnă probabil reclame targetate luând în calcul și locația. Problema cea mai mare este că oamenii activează localizarea doar în speranța că vor primi informații și alerte privind starea vremii. Nu că vor fi subiectul unor studii privind locație, fără măcar să există altă finalitate decât reclama mai targetată.