Un articol cu sfaturi realizat de ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații) despre cum să alegeți cele mai bune oferte de telefonie, internet sau televiziune de Black Friday. Toți operatorii au la ora actuală oferte speciale pentru perioada de Black Friday.

Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday diverse oferte promoționale, însă este important că utilizatorii să se informeze temeinic înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) le spune utilizatorilor la ce să fie atenți, astfel încât să aleagă ofertă telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare și consum.

ads

Atunci când decid să achiziționeze la oferte de Black Friday abonamente pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include, de exemplu, echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, ar fi bine că utilizatorii să verifice următoarele lucruri:

  • costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite
  • intervalul exact în care ar urmă să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului
  • dacă serviciul este disponibil în zonă lor de reședința
  • tarifele: valoarea abonamentului lunar, dacă această este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiționale (dacă este cazul)
  • perioadă minima contractuală, adică acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunță la contract fără a plăți taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom
  • Mai multe detalii despre serviciile de telefonie, internet și televiziune se găsesc în InfoCentrul ANCOM.

ANCOM este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piață de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.