Comisia Europeană spune că Amazon a abuzat de dominația pe piața ecommerce în detrimentul competitorilor, conform BBC. Mai exact, pentru iubitorii de can-can și teoria conspirației, Amazon urmărea statisticile de vânzări și produsele vândute de parteneri din Marketplace, iar apoi copia produsele sub brand propriu și pe oferea la un preț mai bun.

Comisia Europeană anchetează și tratamentul inegal care promovează partenerii care folosesc servicii Amazon, depozite și livrare oferite de companie. Aceștia ar fi promovați în defavoarea sellerilor care au parteneri proprii de logistică.

Comisarul european pentru competiție, Margrethe Vestager, a apreciat că este foarte important ca marile platforme digitale să nu abuzeze de puterea pe care o au. Datele statistice ale micilor parteneri nu pot fi folosite de Amazon pentru a le face competiție directă acestora. Amazon fiind atât de mare ar trebui să ofere acces fără discriminare tuturor partenerilor, mai ales afacerilor mai mici.

ads

Comisia Europeană anchetează Amazon din vara lui 2019, după ce a primit plângeri și dovezi de la partenerii din Marketplace. Acuzatorii spun că Amazon a analizat produsele cele mai vândute, cele mai căutate, care interesau publicul larg, iar apoi le-a copiat oferindu-le la prețuri mai bune. Plus că propriile produse pot fi listate deasupra partenerilor.

Oficialii Amazon au negat acuzațiile și au afirmat că gigantul ecommerce pune pe primul loc afacerile mici pe care le ajută să crească la nivel global. Ei au spus că produsele sub brand propriu oferă consumatorilor o alternativă mai accesibilă față de brandurile mari. Avocații companiei spun că Amazon reprezintă sub 1% din comerțul electronic global. Există retaileri mult mai mari decât Amazon în toate țările unde compania operează. Cu alte cuvinte nu ar fi o platformă atât de mare. Mai mult, apărătorii Amazon spun că face mult mai mulți bani din

Margrethe Vestager a condus anchete similare contra Google sau Apple. Este primul său caz contra Amazon. Comisarul euroean crede că platformele digitale americane au abuzat de dominația pe piață pentru că afacerile mici sunt dependente de ele și nu au altă oportunitate decât să accepte tratamentul aplicat de giganții americani.

Oficialul european crede că algoritmii implementați de Amazon sunt modificați astfel încât să ofere maximum de avantaje pentru retailer și nu pentru partenerii de afaceri.

Via: CNBC