Am citit încă de aseară că Domo închide magazinele și va rămâne doar pe online. Nu mi s-a părut neapărat o informație utilă pe moment, n-am mai auzit nimic de mult de Domo. Acum văd că a scris Radu și comentează și Vali.
UPDATE: nu uitați că domeniul domo.ro a fost cumpărat de CEL.ro – au o reputație slabă, dau țepe, fac probleme pentru cumpărători.
N-am mai scris demult de Domo, dar acum este momentul să vă spun ceva, pentru că Domo este exemplu perfect de „așa nu”. O companie care vrea să concureze liderii industriei, dar fără să comunice, fără să aibe prețuri mai bune – sau orice altă diferențiere. Adică fără o agenție stabilă, un atuu pentru consumator, o strategie simplă, orice în afară de numele diferit. Asta face un magazin – fie că este prețul, fie este experiența de shopping, fie că e vorba de accesul la ceva produse speciale. Nu poți fi la fel și să concurezi ceva. La Domo, dacă scoteai sigla și puneai pe ea Flanco, era același lucru.
Pe vremuri, când Domo a început să concureze Altex și Flanco, s-a văzut. Era un jucător măricel, ceilalți tremurau când lansa Domo ceva. Asta era înainte de criză, dar atunci, Domo era „pe val”. Compania a decis probabil că este cazul să reducă cheltuielile. Prima oară, n-au mai vorbit cu presa, n-au mai răspuns la întrebări, n-au mai organizat evenimente, n-au mai anunțat lansări de produse noi. Au făcut însă magazine și locații noi, au trimis o dată pe an un comunicat cu diverse informații. Apoi a venit criza și toată lumea s-a orientat spre altceva. eMag e online și ai garanția că returnezi orice fără să te doară capul. Alex are poate avantajul prețului cel mai mic și da, poți testa produsul în magazin. Alții mai mici au crescut tare în online. Ce-a făcut Domo? După părerea mea Domo s-a relaxat. Domo credea că vânzările merg „de la sine”. E suficient să avem reclamă pe TV și gata, produsele se vând singure.
Era clar că nu au mai au șanse acum 2-3 ani, când au scăzut tare de tot. Darmite acum când eMAG a crescut la 500 de milioane de euro pe an. E drept, înțeleg că au fost în insolvență și a fost greu să rezolve situația…
Sunt curios dacă Domo va rezista online și dacă va reuși să se mențină. Deja cele mai cunoscute magazine online, precum Cel, PCFun, Evomag, PCGarage sau MarketOnline au vânzări anuale mai mari decât Domo. Cum s-ar mai putea relansa, cum s-ar mai putea diferenția? Nici măcar de partea de social media nu au fost activi, nici nimic.
am avut ocazia (nefericita) ca in trecut (acum vreo 8-9 ani) sa cumpar una alta de la DOMO,regret pana in ziua de azi cumparaturile facute de la ei. Cat despre Magazinele lor … dupa criza au inceput sa inchida din ele,ori sa mute brusc locatia fara a te anunta (mai ales daca aveai o rata de platit la ei,cum eram eu) … lipsa de comunicare – PAUZA . Sincer,mai bine ar pune lacatul definitiv si in sectiunea online,nu cred ca vor avea sanse sa se relaneze in online. Emag,rupe fâsul de pe toti :))))