Cel mai cunoscut magazin online din România, eMAG, a anunțat astăzi oficial că 51% dintre comenzile realizate anul trecut provine de pe smartphone. Ceea ce era un trend firav la început, devine însă un mod de utilizare tot mai comun pentru români.
emag aplicatie smartphone comenzi ecommerce studii-min

Dacă până acum utilizatorii smartphone-urilor intrau pe site-urile magazinelor online în special pentru a se informa despre produsele de care erau interesați, pentru prima dată în 2017 clienții eMAG au plasat mai multe comenzi de pe dispozitivele mobile decât de pe PC. Per-total, 51% dintre comenzile din 2017 au fost plasate de pe smartphone-uri și tablete, iar 49% de pe tradiționalul desktop. Procentul este și mai mare în cazul noilor clienți eMAG: 60% dintre cei care au plasat pentru prima dată o comandă pe eMAG au făcut acest lucru de pe mobile.

Eu recunosc, mie îmi place să comand de pe desktop, să văd bine produsul, să văd bine specificațiile, să fiu sigur că prețul este ok. Dar unii comandă de pe mobil fără probleme. Jumătate dintre clienții care au făcut cumpărături de pe dispozitive mobile au folosit aplicația eMAG, care are un rating de 4,7 din 5, reprezentând media celor 100.000 de review-uri primite de la utilizatori. Prin intermediul ei, comenzile pot fi plasate la orice oră, din orice loc, modul de căutare este rapid și eficient, clienții sunt informați despre noile oferte, iar accesul la lista de produse favorite este facil. În plus, plata poate fi făcută rapid, în siguranță.

„Am îmbunătățit permanent aplicația eMAG, iar ea este cea mai apreciată aplicație din categoria din care face parte – 4,7 rating. Pentru clienți a devenit natural să intre pe eMAG în momentul în care vor să se informeze sau să cumpere un produs care-i interesează. Am îmbinat tehnologia – care ne simplifică și ne îmbunătățește viața considerabil – cu diversificarea continuă a gamei de produse, iar pentru clienți totul a devenit foarte simplu. Estimăm că, până la sfârșitul anului, peste 75% dintre vizitele făcute pe eMAG vor fi de pe dispozitivele mobile”

– a declarat Bogdan Axinia, VP Platforms & Technology eMAG.

Anul 2017 a fost anul mobilului, iar românii au făcut smart shopping: au folosit dispozitive mobile atât pentru a se informa, cât și pentru a face noi achiziții. Anul trecut, 64% dintre vizite au fost făcute de pe smartphone-uri și tablete. De asemenea, 2017 a fost primul an în care traficul provenit de pe dispozitive mobile a trecut lunar pragul de 60%.

Cei mai mulți utilizatori care au folosit dispozitive mobile pentru a se informa și pentru a face cumpărături au mai puțin de 40 de ani. 43% dintre aceștia au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, urmați de cei care au vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani (30%). Cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitivele mobile au fost livrate în: București, Constanța, Cluj, Timiș, Iași, Prahova, Ilfov, Brașov, Argeș, Dolj.

Top 10 categorii de produse comandate de pe dispozitive mobile

Categorie de produse din eMAG – cât % din comenzi totale
Produse pentru copii – 14,3
Electrocasnice mici – 8,4
Accesorii pentru telefoanele mobile – 6,6
Aparate de îngrijire personală – 6
Jucării – 5,9
Electrocasnice mari – 5,5
Fashion – 5,3
Produse pentru casă – 4,9
Cărți – 4,4
Telefoane mobile – 4,1

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!