Unii oameni n-ar trebui să scrie știri la modul general, alții nu ar trebui să scrie pe IT în special. Huawei a reușit pe trimestrul doi din 2018 să depășească iar Apple, ca număr de telefoane vândute la nivel global (confirmat de IDC). Nu este nicio premieră, acest lucru s-a întâmplat la nivel de trimestru și în 2017. Desigur, e greu să dăm o căutare pe Google înainte să scriem chestii. “Nu a fost timp”.

Foto:  © Flavijus | Dreamstime.com

Oricum, este o comparație forțată, pentru că atât Samsung, numărul unu global, cât și Huawei, vând și telefoane foarte ieftine pentru a crește cota de piață, iar Apple a evitat la maximum acest lucru. Pe trimestrul doi din 2018 (aprilie-iunie) numărul total de telefoane vândute conform raportărilor înregistrate de IDC a fost de 342 milioane de unități, o scădere de aproape două procente comparat cu aceeași perioadă a anului trecut. Saturația pieței începe să își spună cuvântul și pe zona de smartphone, cum s-a întâmplat și cu playerele muzicale, tabletele, ceasurile smart. Probabil vor urma trendul laptopurilor unde vânzările mai cresc doar odată la câțiva ani când își schimbă companiile dispozitivele.

IDC spune că acum e prima oară când Huawei depășește Apple, dar cifrele arată că asta s-a întâmplat prima dată anul trecut. Conform Huawei, vânzările au depășit nivelul Apple și în decembrie 2016. Oricum, unul dintre target-urile Huawei este să depășească Samsung, deci creșterea lor nu mă miră deloc. Pe vremuri, când Samsung se străduia să depășească Nokia nu credeam că acest lucru va fi posibil. Dar pînă la urmă Samsung și-a atins targetul atunci. Acum cred că Huawei au șanse să devină numărul unu.

Samsung tocmai a anunțat rezultate financiare nu tocmai spectaculoase, analiștii au citat vânzări slabe pentru Galaxy S9. Să vedem dacă noul Note 9 va reuși să relanseze Samsung, sau se va dovedi un nou eșec. Depinde și de dotările oficiale, că pe zvonuri nu pare prea spectaculos. Depinde și de prețul final, depinde și de marketing. La nivel de device-uri de top foarte mult contează marketing-ul făcut cu cap.

Samsung a vândut la nivel global 71,5 milioane de terminale pe trimestrul doi, rămâne lider la distanță. Huawei a vândut 54,2 milioane de terminale, iar Apple a reușit să se mențină pe locul trei cu 41.3 milioane de terminale vândute. Xiaomi vine tare din urmă cu 31,9 milioane de telefoane vândute în aceeași perioadă, iar pe cinci a urcat Oppo, cu 29,4 milioane de telefoane vândute. Eu sunt curios când o să înceapă brandurile mai mici din China să fie mai agresive (Oppo, Oneplus, Vivo, etc ) și să vină cu reprezentanță locală și în ofertele operatorilor din țările europene. Sigur în următorii ani vor crește din ce în ce mai tare.