După ce a negat de câteva ori ideea, Ikea a anunțat că va lansa un proiect-pilot prin care produsele sale se vor vinde online prin alte magazine mari, conform CNet. În urma analizei acestui pilot va decide apoi cu ce mari branduri va lucra și ce produse se vor vinde acolo.
Foto: © Mohamed Soliman | Dreamstime
Acum câteva săptămâni se auzise un zvon că Ikea va deveni partener oficial Amazon, iar eu tind să cred că de-acolo ar putea câștiga cele mai mari volume de vânzări. Însă la scurt timp după ce tranzacția părea confirmată, Ikea a negat oficial acest anunț. Compania a spus că nu există un acord cu Amazon, că toate produsele vândute acolo sunt de fapt de la reselleri specializați pe mobilă și că nu există un contract direct cu Amazon.
Noul test pe care Ikea vrea să-l facă în zona ecommerce va începe în 2018. Deocamdată este vorba mai mult despre accesorii smart și produse de mici dimensiuni, probabil nu vor vinde cele mai de succes linii de mobilier. Deși sincer nu cred că ar fi o problemă, este vorba doar de achiziția de clienți noi. Purtătorii de cuvânt ai Ikea spun că vor să vadă întâi rezultatele testelor și că nu a fost luată nicio decizie oficială privind partenerii cu care va colabora pentru vânzarea online.
Există și șansa ca un acord cu Amazon să nu fi fost găsit pe motiv de taxe și comisioane, Amazon dorind să câștige mai mult, iar Ikea să țină prețurile la nivel cu cele din magazinele proprii. Genul ăsta de discuții au fost și cu alte braduri mari. Ikea a are trei mari canale de vânzări, magazinele de mari dimensiuni, site-urile proprii care au circa 2 miliarde de vizite la nivel lunar, precum și cataloagele tipărite. Desigur, au și aplicațiile aferente site-urilor. Dar, în lumea online, se pot găsi mereu clienți noi. Amazon are cea mai mare bază de cumpărători fideli, prin serviciul Amazon Prime.
Dar este la fel de adevărat că Ikea poate testa colaborarea cu alte platforme, cu eBay de exemplu, dar și cu alte magazine mari, chiar dacă niciunul la fel de mare. Cel puțin în Asia sunt câțiva competitori mari pentru Amazon, iar pe viitor un jucător cu bani ar putea achiziționa magazine online din Europa și US și ar putea ajunge să concureze și Amazon.