Susținut de vânzările puternice ale iPhone 13, Apple a raportat joi venituri și câștiguri trimestriale record. Apple a reușit să depășească așteptările, în ciuda problemelor legate de lanțul de aprovizionare care i-au împiedicat pe alții din industria tehnologiei și nu numai. Veniturile de aproape 124 de miliarde de dolari au crescut cu 11% față de anul precedent, a declarat CEO-ul Tim Cook.

Ca să sumarizăm:

ads
  • veniturile din vânzarea iPhone au atins 71,6 miliarde USD (față de 67,7 miliarde USD estimate)
  • veniturile din servicii au atins 19,5 miliarde USD (față de 18,6 miliarde USD estimate)
  • veniturile din vânzarea Mac au urcat la 10,8 miliarde USD (față de 9,5 miliarde USD estimate)
  • veniturile din vânzarea iPad au fost de  7,25 miliarde USD (față de 8,1 miliarde USD estimate)
  • profitul Apple a fost și el record, de 34,6 miliarde de dolari

O mulțime din acești bani au fost aduși de vânzările de iPhone 13. Acesta a fost primul trimestru întreg după lansarea noii linii de produse. Veniturile iPhone au fost în creștere cu 9% față de anul anterior. Apple a atins un nou record pe piața din China: cotă de 23 la sută. Acest lucru a făcut din companie brandul de smartphone-uri cel mai bine vândut din țară, pentru prima dată în ultimii ani.

Performanța „fără precedent” din China a ajutat Apple să-și recâștige poziția de lider de piață globală, potrivit unui raport separat publicat săptămâna trecută de Canalys. Firma de cercetare spune că gigantul american a învins Samsung în timpul sezonului crucial al sărbătorilor, cota fiecărei companii la nivel mondial fiind de 22%, respectiv 20%.

Afacerile de servicii ale Apple (cum ar fi Apple Music, Apple TV+ și iCloud) au crescut cu 24%. Apple raportează că are 785 de milioane de abonați plătitori în total pentru toate serviciile pe care le oferă. Adică cu 165 de milioane mai mult decât anul trecut.

Veniturile Mac au crescut cu 25% față de anul trecut. Această creștere se datorează în principal interesului consumatorilor față de modelele M1, care oferă performanțe și eficiență energetică semnificativ mai bune decât Mac-urile anterioare cu procesoare Intel. Pe de altă parte, iPad-ul a scăzut cu 14% comparativ cu același trimestru a anului trecut.

Categoria generală a companiei, care include alte produse, cum ar fi articolele portabile și accesoriile, a crescut la 14,7 miliarde de dolari, în principal din vânzările Apple Watch și AirPods.

Cu toate acestea, Apple estimează că a pierdut 6 miliarde de dolari din vânzări din cauza constrângerilor de aprovizionare. Tim Cook a mai spus că Apple vede dovezi ale inflației, în special în ceea ce privește costul deplasării mărfurilor. „Sper ca măcar o parte din asta este tranzitorie, dar lumea s-a schimbat, așa că vom vedea”, a spus el.