Am aflat astăzi că Telekom Banking, un serviciu bancar, va fi lansat curând pe piața din România. Serviciul este în acest moment în curs de pregătire.

Se lucrează acum la software, la aplicație mobilă, la locuri dedicate în magazinele operatorilor. Pînă la finalul anului va fi lansat acest serviciu nou, spune CEO-ul Telekom Romania, Miroslav Majoros.

Este serviciul lansat împreună cu banca poloneză Alior, serviciile vor începe inițial cu finanțarea telefoanelor mobile vândute către clienții finali. În acest moment Telekom Romania plătește telefoanele și încasează apoi banii în rate de la client. Practic, operatorul creditează cumpărătorii, iar de asta se va ocupa o instituție specializată. De asemenea, vor avea diverse servicii bancare pentru clienții Telekom Romania.

Conform anunțului anterior, cooperarea dintre operator și bancă se va concentra pe atragerea unui număr „substanţial” de clienţi Telekom Romania Mobile Communications la serviciile Alior, pe furnizarea de tehnologie şi servicii de tranzacţionare pentru clienţii respectivi, dar şi pe oferirea de produse şi servicii beneficiind de caracteristici unice rezultând din cooperarea dintre o bancă şi o companie de telecomunicaţii, se arată în raportul băncii poloneze.

Acordul continuă cooperarea dintre bancă şi T-Mobile, care a condus la lansarea T-Mobile Banking Services (T-Mobile Usługi Bankowe) în mai anul trecut, se arată în raport. Alior a semnat anul trecut un acord cu T-Mobile Polska, divizia din Polonia a Deutsche Telekom, grupul german care controlează Telekom Romania Mobile Communications.

Acordul va autoriza Telekom Romania să opereze în numele băncii ca intermediar în furnizarea de servicii financiare, precum deschidere şi modificari în conturile bancare, overdrafturi/limite, depozite, împrumuturi, carduri şi altele.

Serviciile vor fi furnizate populaţiei, persoanelor care desfăşoară activităţi de afaceri, precum şi companiilor şi altor organizaţii. Telekom Romania va încasa mai multe comisioane pentru clienţii atraşi, precum şi un procentaj din profitul sucursalei din România a Alior Bank, calculat înainte de taxe. Nivelul acestui procentaj depinde de profitabilitatea clienţilor atraşi prin intermediul Telekom România.

Alior Bank, înfiinţată la sfârşitul anului 2008, furnizează servicii pentru aproape trei milioane de clienţi, din care 126.000 de companii. Banca se situează pe locul al patrulea în Polonia după reţea, cu peste 1.000 de unităţi proprii, la care se adaugă punctele de lucru din magazinele T-Mobile de pe piaţa poloneză.

Detalii via ZF