Ce spuneam că zilele AdBlock sunt numărate? După ce multe site-uri au găsit metoda de detecție și metoda de a restricționa accesul la site celor cu AdBlock, acum au găsit cum să targeteze cu reclamă tocmai utilizatorii AdBlock. Iar Netflix crede că metoda e “cool”.

reclama-adblock

Vă dați seama, după ce un utilizator a fost atât de exasperat de reclame că a căutat și instalat Adblock, acum va fi foarte “încâtat” de reclamele care trec de sistem…

Netflix a ales această metodă originală de promovare pentru serialul “Black Mirror”. Este un film mișto, despre tehnologie, o să vă mai scriu eu despre el. Dacă nu l-ați văzut, căutați măcar primul episod, e șocant.

Ideea campaniei este “Tu nu poți vedea reclamă, dar reclama te vede pe tine” – iar reclama rulează pe mai multe site-uri cu conținut tech la nivel global.

Specialiștii Gemius au explicat cum se face targetarea celor cu AdBlock, cum trece reclama de filtre. “Banner-ul Netflix este hostat direct în site-uri, mai exact face parte din background-ul aceastora și este afișat prin formatul Canvas, care oferă posibilitatea de a livra un ad full-page, în spatele articolului. Site-ul simulează comportamentul unui adserver intern, iar în cazul în care nu este executat cu succes înseamnă că utilizatorul folosește adblocker. După ce utilizatorul este identificat ca având sistemul de blocare a reclamelor, background-ul site-ului se schimbă, afișând bannerul Netflix“, explică Cristian Sosu, tech specialist – Gemius.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!