Asociația magazinelor online din România (ARMO), a realizat un ghid pentru Black Friday 2017, pentru cei care au afaceri online și vor să participe la campania de reduceri.
Citește și despre Black Friday 2017 la eMAG – >>
În 2016, vânzările online de Black Friday au depășit 120 de milioane de euro. România este a doua țară din lume cu cea mai mare creștere a comerțului online (38%). Black Friday se va desfașura pe 17 noiembrie în mediul online.
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a publicat versiunea 2017 a ghidului pentru Black Friday. Ghidul este adresat retailerilor și celor care au mici magazine online și vor să se implice în campanie. Ghidul cuprinde informații specifice pentru fiecare stadiu al procesului de cumpărare, de la faza de prospecție, planificare și derulare a achizițiilor în cazul clienților, la organizarea cataloagelor de produse, a stocurilor, plăților și livrărilor, dar și a procesului post-vânzare.
Sunt câteva mii de magazine online angrenate în fenomenul Black Friday 2017, milioane de produse cu preț redus, mii de angajați implicați, de la faza de planificare la cea de execuție, deci un efort logistic considerabil concentrat într-o singură zi, spun oficialii asociației. Creșterea vânzărilor anul trecut a fost de 20% comparat cu 2015, cu 60% peste nivelul din 2014.
Anul trecut, comerțul online din România a avut un avans de 38% la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul electronic realizat de Global Ecommerce Association. România s-a clasat astfel pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global, după Australia, care a înregistrat un avans de 40%.
Pentru anul în curs, ARMO estimează o valoare a retailului online autohton de peste 2,5 miliarde de euro și un potențial de dublare a acestei valori până în 2020.
Sfaturi pentru magazine de Black Friday
Black Friday este o zi cu trafic peste medie, magazinele online ar trebui să asigure de site-urile vor fi capabile să preia acest volum de trafic.
Magazinele online trebuie să aibă clar marcate produsele aflate la promoție de Black Friday, spre deosebire de celelalte. Să explice cât stoc au la fiecare produs și care este prețul redus. Să comunice informații corecte privind livrarea și modalitățile de plată.