Sony a dedicat la CES 2025 un spațiu expozițional în Las Vegas și pentru mașina la care lucrează de peste doi ani. Afeela 1 devine realitate în 2025 și vor accepta primele comenzi. Nu arată rău, dar prețul este unul de limuzină.
Sony Afeela 1
Sony Honda Mobility a prezentat prima mașină electrică a companiei, AFEELA 1. Eu am scris despre acest proiect din 2023. Sony va accepta comenzi din 2025 pentru noua mașină. Prețul anunțat este însă de 89.999 dolari pentru varianta de vază, botezată Origin. Există și un model mai dotat, Afeela 1 Signature, care costă $102,900. Deocamdată vânzările sunt deschise doar în California.
Vehiculul electric, care este un joint venture între Sony și Honda. Mașina oferă până la 300 de mile de autonomie estimată de EPA și suport încorporat pentru rețeaua Supercharger de la Tesla. Singura opțiune de vopsea pare să fie „Core Black”. Modelul Signature, mai scump, va începe livrările din 2026, în timp ce clienții vor trebui să aștepte până în 2027 pentru Origin, mai puțin costisitor.
Mașina dispune de ecrane pe toată lățimea tabloului de bord, 40 de senzori și camere pentru asistență la conducere semi-autonomă, tracțiune integrală. O surpriză este integrarea de realitate augmentată și „lumi virtuale” încorporate în experiența de conducere. Drept urmare, prima incursiune a Sony în sectorul auto este concepută pentru a concura cu unii dintre jucătorii de top din spațiul vehiculelor electrice de lux. Americanii o descriu ca pe o combinație de Tesla cu Lucid Air și prea puțin spirit original.
CEO-ul Sony Honda Mobility, Yasuhide Mizuno, a demonstrat una dintre cele mai avansate funcții atunci când a convocat vehiculul pe scenă rostind comanda vocală „Vino afară, Afeela” (video mai sus). El a mai spus că este o „tehnologie demo pentru prezentare”, așa nu este clar dacă comenzile vocale vor deveni o caracteristică concretă de producție.
Problema vehiculelor electrice rămâne distanța care poate fi parcursă. Nu e rău să ai 300 de mile, dar Tesla promite 600. Tot nu se descurcă prea bine pe vreme rece. Iar cozile la stațiile de încărcare sunt tot mai mari. Datorită subvențiilor de stat, chinezii reușesc să producă mașini electrice ieftine, care sunt foarte căutate. Așa că situația Sony și Honda nu este tocmai fericită.