Un nou proiect de OUG care interzice Uber și Taxify și alte aplicații a fost introdus azi pe site-ul ministerului Dezvoltării. În textul proiectului de ordonanţă se precizează că “este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă”.

Conform Economica, Guvernul a lansat un proiect de Ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier precum și de modificare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Dacă proiectul va deveni lege, serviciile Uber şi Taxify ar urma să fie interzise.

Eu personal folosesc doar Uber după țeapa cu Taxify. Deocamdată a fost ok Uber și mi-a donat transporturi cu serviciul Select la același preț cu UberX fără să cer eu acest lucru. Multe curse.

La Barcelona, autoritățile locale au interzis și Uber și Taxify și nu se găsesc decât taxi-uri cu licență. Dar ca aplicație poți folosi aplicația MyTaxi (iOS, Android) pentru comenzi și aplicația AMB Taxi Barcelona (iOS, Android) pentru a afla cât ar costa o cursă. Și costă destul de mult, nu sunt chiar așa de ieftine. MyTaxi se poate folosi și în alte orașe europene, dar nu știu acum exact în care.

Proiectul nou de OUG a fost publicat pe 1 martie. Conform documentului, cei care transportă în regim de taxi fără a avea autorizaţie (adică Uber sau Taxify) vor fi sancţionaţi chiar de la prima abatare cu amenzi de până la 5.000 de lei. Potrivit legislaţiei, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public, contra cost, de persoane erau sancţionaţi cu amenzi de la 1.000 lei la 5.000 lei. Guvernul propune acum eliminarea expresiei “în mod repetat”, ceea ce înseamnă că şoferii Uber şi Taxify ar putea fi sancţionaţi de la “prima abatare”, fără ca autorităţile să mai fie nevoite să demonstreze caracterul repetitiv al transportului de persoane.

Printre motive se numără faptul că “activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării”.

Un alt motiv este şi acela că “impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale”

Sursa: Economica