După ce ieri se discuta că Apple merge pe Hyundai, astăzi a ieșit la iveală că de fapt americanii ar investi în Kia Motors. Am fost nedumerit și eu până am citit că de fapt Kia face parte din grupul Hyundai și are și o fabrică în SUA.
Legătura dintre Apple și Hyundai a apărut oficial, într-un comunicat de presă al grupului auto. Apoi, realizând că a publicat o informație probabil sub embargou, Hyundai a retras comunicatul și a republicat fără a menționa Apple. Mai mult, după ce problema a ajuns în discuția acționarilor grupului auto, aceștia se pare că nu sunt încântați de colaborarea cu Apple. Ei spun că Apple nu aduce valoare brandului partenerilor săi, din contră, aceștia par niște furnizori de dispozitive ieftine.
Zvonul despre Kia Motors
Discuția inițială era strict despre o colaborare cu Hyundai, dar se pare că Apple ar fi interesat de Kia. Presa coreeană care publică zvonul crede că anunțul oficial va fi făcut pe 17 februrarie. Valoarea acțiunilor Kia a crescut la bursă cu 14,5% după publicarea informației.
Informația are sens pentru că Kia Motors are o fabrică în Statele Unite, în Georgia, Kia Motors Manufacturing Georgia (KMMG). Acolo ar vrea Apple să producă mașina electrică autonomă care va concura Tesla.
Informația nu are nicio sursă, o publicație coreeană a dat știrea ca atare, fără să citeze pe nimeni. Investiția este cifrată la 3,6 miliarde de dolari. Apple vrea să producă inițial 100.000 de mașini pentru 2024, apoi să crească producția la 400.000 de mașini.
O mașină Apple ar avea șanse să cucerească miliardele de fani ai companiei americane la nivel global. Dar poziționarea premium și costul tehnologiilor electrice ar putea face din această inițiativă doar un alt eșec. Pe lângă Tesla sau grupurile auto clasice precum Toyota, VW sau Daimler, Apple va trebui să concureze și cu sute de producători de mici vehicule electrice de oraș care vând deja datorită prețurilor de trotinetă electrică oferite. O ecuație destul de greu de rezolvat. Dar până la ora actuală nu a existat segment de piață pe care Apple să nu devină un jucător important atunci când și-a propus acest lucru.
Pe zona auto au făcut multe achiziții de firme noi, au dezvoltat aplicații auto și probabil sunt aproape de o versiune finală pe partea de software. Cel puțin suficient de bună pentru o lansare comercială. Oricum, urmăresc evoluțiile și revin pe tema asta.