Autoritățile americane au cerut celor de la Google să vândă Chrome pentru a pune capăt monopolului. Au tot încercat alte metode pentru a sparge monopolul, dar deocamdată nimic nu a mers. Se pare că, dacă sursele Bloomberg au dreptate, Chrome va fi vândut. Pe vreo 20 de miliarde de dolari. Dar cel mai probabil va ajunge la o companie concurentă.
Chrome, scos la vânzare
DOJ (Departamentul de Justiție) a decis să oblige Google să-și vândă browserul Chrome. Oficialii DOJ îl vor aborda pe judecătorul Amit Mehta cu propuneri privind modul în care monopolul Google asupra industriei de căutare poate fi încheiat. Acest judecător în special a decis și împotriva monopolului Google asupra industriei de căutare la începutul acestui an.
Oficialii antitrust susțin că înțelegerea Google pe piața de căutare depășește cu mult ceea ce ar trebui permis. Chrome, cel mai folosit browser din lume, folosește implicit propriul motor de căutare Google, care se clasează, de asemenea, pe primul loc pentru căutări la nivel mondial. Chiar dacă utilizatorii sunt pisați continuu la cap să folosească alte browsere, alte motoare de căutare, aceștia chiar nu vor deocamdată.
Oficialii vor cere, de asemenea, judecătorului să impună restricții asupra modului în care Gemini AI de la Google poate afișa date de pe site-urile web pe care le-a accesat. Aceste site-uri web au ridicat plângeri cu privire la reducerea traficului, deoarece AI-ul le examinează site-ul singur și oferă răspunsuri rezumate utilizatorilor Google. Fără a mai trimite vizitatorii la site-ul sursă.
Deocamdată Android nu se vinde
Pe lângă faptul că a forțat Google să vândă Chrome, cei din interior susțin că oficialii au discutat și despre obligarea companiei să-și vândă sistemul de operare Android. Această propunere, deocamdată, a fost considerată prea radicală și a fost respinsă.
În schimb, o altă propunere va include ca Google să „decupleze” Android de serviciile sale, care includ căutarea și magazinul Play. Oficialii vor, de asemenea, ca Google să fie mai transparent, cu agenții de publicitate în continuare despre unde apar anunțurile lor.
Chrome nu va fi ieftin din cauza cât de mare este. Dar, după cum au remarcat analiștii Bloomberg, majoritatea cumpărătorilor care își pot permite sunt ei înșiși sub control antitrust: cum ar fi Amazon sau Microsoft. O opțiune viabilă este OpenAI, care ar putea completa foarte mult serviciul de căutare bazat pe GPT lansat recent. Dacă se întâmplă acest lucru, OpenAI va deveni o companie și mai mare și mai puternică de la popularitatea ChatGPT.
Deținerea celui mai popular browser web din lume este esențială pentru afacerea cu reclame Google. Compania poate vedea activitatea utilizatorilor conectați și poate folosi acele date pentru a viza mai eficient promoțiile, care generează cea mai mare parte a veniturilor sale. De asemenea, Google a folosit Chrome pentru a direcționa utilizatorii către produsul său emblematic AI, Gemini, care are potențialul de a evolua de la un robot de răspuns la un asistent care urmărește utilizatorii pe web.